Wskaźnikowa ocena rentowności - case study

Załóżmy, że masz zadanie zbadania rentowności potencjalnego kontrahenta Twojej firmy - dostępne są jedynie sprawozdania finansowe tej firmy oraz jej konkurentów. Czy wiesz, jak poradzić sobie bezbłędnie z tym zadaniem? Na co zwrócić największą uwagę? Jak porównać badane firmy i w jaki sposób wyciągać odpowiednie wnioski? Jak odnieść uzyskane wyniki do poziomu rentowności firm produkcyjnych, handlowych czy usługowych? O tym przeczytasz w tym artykule, a także poznasz odpowiedź na poniższe kwestie:

  • Jakie 2 podstawowe obszary rentowności możesz badać, konstruując odpowiednie wskaźniki?
  • Jak w praktyce liczyć i interpretować wskaźnik rentowności sprzedaży brutto?
  • Jaki jest średni poziom wskaźnika rentowności operacyjnej dla firm o dobrej kondycji finansowej?
  • Jakie wskaźniki możesz policzyć w celu oceny rentowności kapitału?

Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:

  • 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
  • 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
  • 40 case study z innych firm
  • 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
    w controllingu
  • 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Sprawdź wszystkie korzyści »

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

E-Doradca Analiza Finansowa