Jak prawidłowo zarządzać procesem opracowywania dokumentacji cen transferowych
Od paru lat korporacje zaczynają tworzyć wewnętrzną politykę odnośnie cen transferowych. Zawiera ona dość precyzyjny opis powstawania dokumentacji podatkowych oraz określa role i obowiązki poszczególnych działów firmy. Sprawne zarządzanie tym procesem sprawi, że przedsiębiorstwo nie przeoczy m.in. zmian w ustawie o CIT dotyczących cen transferowych, które wchodzą w życie z początkiem 2017 roku. »
Budżetowanie w firmie – kontrola wykonania założeń budżetu
Zadania związane z kontrolą wykonania budżetu powinny przebiegać według ściśle określonego schematu postępowania. Podczas szkolenia video dowiesz się m.in. o jakich etapach prac należy pamiętać oraz jakie są główne przyczyny występowania odchyleń w budżetowaniu, jak w praktyce należy je analizować. »
Jak mierzyć efekty zarządzania płynnością finansową
Firma o słabej płynności finansowej może stracić zaufanie dostawców, co prowadzi do utraty możliwości dokonywania zakupów z wykorzystaniem kredytu kupieckiego. To z kolei powoduje, że będzie ona miała ograniczony dostęp do podstawowych surowców, materiałów, produktów czy usług. W konsekwencji firma może utracić zaufanie odbiorców... dalszy scenariusz można łatwo sobie wyobrazić. W zapobieganiu takiemu rozwojowi zdarzeń ważną rolę spełnia zarządzanie płynnością finansową. Sprawdźmy jak ustalić jego skuteczność? »
Jak stworzyć zaawansowany wykres w Excelu, by przejrzyście zaprezentować dane – instrukcja krok po kroku
Porównując kilka zestawów danych np. dotyczących wysokości sprzedaży w różnych regionach zapewne korzystasz z opcji tworzenia wykresów w Excelu. W sytuacji, gdy występuje duża różnica w skali analizowanych wartości warto zaprezentować je za pomocą wykresu typu kombi, który umożliwia połączenie różnych typów wykresów m.in.: słupkowego, liniowego, warstwowego, punktowego. »
Jak ocenić czy założenia przyjęte do kontraktu są prawidłowe
Firmy często spotykają się z problemem wprowadzania danych do konktraktów „na życzenie”, czyli takich, które w fazie projektowania warunków umowy zapewnią oczekiwany przez oceniającego rezultat. Ocena realności przyjętych założeń w dużej mierze zależy od znajomości rynku, na którym działa firma. Jednak można wprowadzić pewne mechanizmy kontrolne już w formularzu, które będą informowały o ryzykach. W tym artykule prezentujemy najważniejsze z nich. Omawiamy w jaki sposób zbadać czy planowana sprzedaż pokryje koszty stałe zawarte w umowie oraz jaki jest margines bezpieczeństwa, jeśli sprzedaż będzie maleć. »
Narzędzie do oceny opłacalności kontraktu - zapoznaj się z przykładem
Dział finansów powinien dbać, aby kontrakt był podpisany na korzystnych dla obu stron i możliwych do zaakceptowania (od strony planowanych wydatków) przez sprzedającego warunkach. W tym celu warto wdrożyć narzędzie stanowiące wewnętrzny załącznik do umowy, w którym będzie obliczany całkowity koszty zawarcia umowy. Dokument ten powinien być zaakceptowany przez dział finansów oraz dyrektora sprzedaży. »
Wstępna ocena opłacalności kontraktu handlowego - jak powinien wyglądać proces przygotowania oferty handlowej dla odbiorcy
Warunki handlowe umów z odbiorcami wpływają na wynik finansowy, który osiąga firma. Zbyt liberalne podejście w tym zakresie może spowodować, że mimo wzrostu sprzedaży wynik finansowy będzie malał. Dlatego warto wdrożyć narzędzia kontrolujące efektywność kontraktów jeszcze przed ich podpisaniem. Bardzo ważne jest również analizowanie jak kontrakty są realizowane na tle przyjętych założeń. »
Wkład działu finansów do procesu segmentacji klientów
Segmentacja klientów może kojarzyć się z czynnością typowo marketingową lub leżącą w kompetencjach działu sprzedaży. Bardzo często tak jest. Jeśli jednak włączymy do tego procesu dział finansów i uwzględnimy finansowy punkt widzenia, wówczas segmentacja taka będzie pełniejsza i bardziej wartościowa. »
Na czym polega i jak stworzyć komercyjny Business Case
Firmy, które opracowują swoje plany finansowe, dokonują w nich rozdziału zasobów do realizowania zadań. Będzie to przykładowo liczba planowanych etatów czy budżet na działania marketingowe. Osoby zarządzające działem powinny tak zarządzać, aby nie przekroczyć wykorzystania przyznanych im budżetów. Czasami obok wartości nominalnej powinny również utrzymywać niektóre wydatki na ustalonym udziale do sprzedaży netto. Pisaliśmy o tym w ostatnim numerze na temat OPEX. Jednak może się okazać, że sytuacja na rynku jest na tyle zmienna, iż będzie konieczne przeznaczenie dodatkowych środków. Może to być spowodowane agresywnymi zachowaniami konkurencji – wówczas mówimy o obronie rynku – ale może wynikać również z chęci korzystania z pojawiających się na rynku okazji. Jeśli takie sytuacje zachodzą, wówczas firma powinna mieć możliwość podejmowania decyzji, których konsekwencje wykraczają poza założenia budżetowe. Decyzje takie muszą jednak przynosić firmie korzyści. W tym celu sporządzamy Business Case. »
Zarządzanie zobowiązaniami handlowymi
Jedną z możliwości minimalizowania i optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie jest lepsze zarządzanie zobowiązania handlowymi. Warto więc odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób wpłynąć na lepsze wyniki firmy oraz jak stać się lepszym analitykiem, controllerem i posiąść dodatkowe bezcenne umiejętności w swoim „fachu”. »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »