Controlling personalny w przedsiębiorstwie
Tematyka zarządzania zasobami ludzkimi to aspekty postrzegane jako miękkie kompetencje przedsiębiorstwa. Wdrożenie choćby najprostszych narzędzi controllingu w tym obszarze umożliwi usystematyzowanie zagadnień związanych z zarządzaniem ludźmi. Dzięki temu firma będzie w stanie lepiej zaplanować koszty związane nie tylko z wynagrodzeniami, lecz także dodatkowymi świadczeniami. Wdrożenie kilku prostych wskaźników to również szansa na efektywniejsze inwestowanie pieniędzy w ludzi. »
Właściwe zarządzanie marżą może uchronić firmę przed bankructwem
Usprawnienie wewnętrznych procesów, optymalizacja polityki cenowej i mądre zniwelowanie kosztów tam, gdzie to możliwe, a także sprawne zarządzanie relacjami z odbiorcami – to trzy istotne obszary, które pozwalają mądrze zarządzać marżą i wypracować takie warunki między firmą a klientami, aby były one rentowne dla przedsiębiorstwa. »
Najczęściej popełniane błędy, przez które firma ma problemy finansowe – case study
Brak spłaty należności, tolerowanie spóźnień w zapłacie zobowiązań, akceptowanie złej sytuacji firmy i tłumaczenie, że tak po prosu musi być, szukanie usprawiedliwień dla złej sytuacji finansowej przedsiębiorstwa – to główne przyczyny bankructwa firmy. Podpowiemy jednak, co robić, aby do takiej sytuacji nie dopuścić. »
Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie
Obecnie nie można już sobie wyobrazić dużej firmy, która radzi sobie na rynku, bez sprawnego zarządzania projektami. Nie tylko większe przedsiębiorstwa nie mogą funkcjonować bez planowania, ale także mniejsze firmy powinny rozważyć, czy nie należy posiadanych środków przeznaczyć na inwestycje, które będą dobrze przemyślane i skrupulatnie zaplanowane. A przewidywanie ryzyka pozwoli przeciwdziałać ewentualnym problemom. Dobrze, gdy zarząd spółki lub właściciel firmy dobrze przemyślą swoje plany inwestycyjne i wybiorą te, które są obarczone najmniejszym ryzykiem niepowodzenia. Sytuacja gospodarcza naszego kraju bowiem nie sprzyja bowiem pomyłkom. »
Wstępna ocena opłacalności kontraktu handlowego
Główną częścią umów z odbiorcami są warunki handlowe. Warunki te wpływają na wynik finansowy, który osiąga firma. Zbyt liberalne podejście w tym zakresie może spowodować, że mimo wzrostu sprzedaży wynik finansowy będzie malał. Dlatego warto wdrożyć narzędzia kontrolujące efektywność kontraktów jeszcze przed ich podpisaniem. Bardzo ważne jest również analizowanie jak kontrakty są realizowane na tle przyjętych założeń. W tym artykule piszemy: »
Controlling w służbie HR – jak narzędzia analityczne mogą wspierać pracę działu personalnego
Tematyka zarządzania zasobami ludzkimi to aspekty postrzegane jako miękkie kompetencje przedsiębiorstwa. Wdrożenie choćby najprostszych narzędzi controllingu w tym obszarze umożliwi usystematyzowanie zagadnień związanych z zarządzaniem ludźmi. Dzięki temu firma nie tylko będzie w stanie lepiej zaplanować koszty związane z wynagrodzeniami, lecz także dodatkowymi świadczeniami. Wdrożenie kilku prostych wskaźników to również szansa na efektywniejsze inwestowanie pieniędzy w ludzi. »
Modele analizy scoringowej
Kontynuujemy cykl poświęcony scoringowym modelom prognozowania perspektyw funkcjonowania przedsiębiorstw. Przekonajmy się, które z modeli scoringowych warto zastosować ze względu na najwyższy współczynnik trafności szacowania upadłości. Z artykułu dowiemy się między innymi: »
Scoringowe modele oceny perspektyw funkcjonowania przedsiębiorstw
Pewność działania oraz ciągłego rozwoju firmy jest niezbędnym czynnikiem, umożliwiającym osiąganie dobrych wyników finansowych. Aby jednak tę pewność uzyskać, trzeba poznać tzw. scoringowe modele oceny perspektyw funkcjonowania przedsiębiorstwa. W artykule przedstawiamy najlepsze, najskuteczniejsze rozwiązania w tym zakresie. Dowiemy się m.in.: »
Wydatki wspierające sprzedaż w budowaniu wartości firmy – case study
Początek roku to okres, kiedy firma ma do wykorzystania nowe budżety. Szczególnie istotne miejsce zajmują wśród nich budżety sprzedaży i marketingu. Zazwyczaj, w opinii osób, które nimi zarządzają, są one zbyt niskie. Rodzi się więc presja na zwiększanie budżetów A&P, uzasadniana najczęściej chęcią prześcignięcia konkurencji. Warto jednak zastanowić się, czy w konkurowaniu chodzi tylko o to, aby wydać więcej pieniędzy. W wielu firmach dynamika wydatków na wsparcie sprzedaży wyprzedza osiąganą dzięki temu dynamikę przychodów i wolumenu (potwierdza to choćby raport Boston Consulting Group – „Paying for performance” z września 2012 r.). Pieniądze w tym zakresie często wydawane są nieefektywnie, co może być konsekwencją źle prowadzonej polityki wydatków wspierającej sprzedaż. W artykule pokazujemy, jak zacząć inwestować pieniądze tak, aby tworzyć dodatkową wartość dla konsumenta, a także: »
- « pierwsza
- «
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- »
- ostatnia »