Na czym polega i jak stworzyć komercyjny Business Case

Na czym polega i jak stworzyć komercyjny Business Case

Firmy, które opracowują swoje plany finansowe, dokonują w nich rozdziału zasobów do realizowania zadań. Będzie to przykładowo liczba planowanych etatów czy budżet na działania marketingowe. Osoby zarządzające działem powinny tak zarządzać, aby nie przekroczyć wykorzystania przyznanych im budżetów. Czasami obok wartości nominalnej powinny również utrzymywać niektóre wydatki na ustalonym udziale do sprzedaży netto. Pisaliśmy o tym w ostatnim numerze na temat OPEX. Jednak może się okazać, że sytuacja na rynku jest na tyle zmienna, iż będzie konieczne przeznaczenie dodatkowych środków. Może to być spowodowane agresywnymi zachowaniami konkurencji – wówczas mówimy o obronie rynku – ale może wynikać również z chęci korzystania z pojawiających się na rynku okazji. Jeśli takie sytuacje zachodzą, wówczas firma powinna mieć możliwość podejmowania decyzji, których konsekwencje wykraczają poza założenia budżetowe. Decyzje takie muszą jednak przynosić firmie korzyści. W tym celu sporządzamy Business Case.

Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:

  • 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
  • 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
  • 40 case study z innych firm
  • 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
    w controllingu
  • 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Sprawdź wszystkie korzyści »

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

E-Doradca Analiza Finansowa