Wkład działu finansów do procesu segmentacji klientów
Segmentacja klientów może kojarzyć się z czynnością typowo marketingową lub leżącą w kompetencjach działu sprzedaży. Bardzo często tak jest. Jeśli jednak włączymy do tego procesu dział finansów i uwzględnimy finansowy punkt widzenia, wówczas segmentacja taka będzie pełniejsza i bardziej wartościowa. »
Wskaźnikowa analiza finansowa rachunku przepływów pieniężnych
Rachunek przepływów pieniężnych daje możliwość oceny zdolności przedsiębiorstwa do generowania środków pieniężnych, dostarcza informacji o tym, skąd pochodzi gotówka, i o tym, jak jest ona wykorzystywana. Sprawozdanie to pokazuje, jakie obszary działalności generują najwięcej środków pieniężnych i które segmenty działalności pochłaniają za dużo gotówki. »
Compliance i wielopłaszczyznowa analiza przedsiębiorstwa
Analiza przedsiębiorstwa na bazie sprawozdania finansowego przedstawia w sposób jasny i przejrzysty sytuację ekonomiczną jednostki gospodarczej w zakresie wypłacalności oraz zwrotu zainwestowanego kapitału. Określa także potencjał ekonomiczny do rozwoju. Do nadzorowania rzetelności przedstawionych danych służą wewnętrzne procedury weryfikacji prowadzenia biznesu zgodnego z regulacjami prawnymi, zwane compliance, szczególnie ważne dla potencjalnych nabywców udziałów. »
Zmiany w prezentacji kapitału własnego
Kapitały własne są postrzegane jako pozycja świadcząca o stabilności źródeł finansowania działalności przedsiębiorstwa. Jest to miara aktywów netto jednostki. Powstaje jednak pytanie, czy w związku ze zmianami w sposobie prezentowania danych na temat elementów dotychczas pokazywanych jako kapitały własne może zmienić się postrzeganie wartości godziwej jednostki. »
Proces zarządzania kosztami delegacji w przedsiębiorstwie
Delegacje odbywane przez pracowników w skali jednostkowej wydają się mało istotnym kosztem. Jeśli jednak dokonamy podsumowania całkowitych kosztów delegacji, może okazać się, że stanowią one grupę kosztów mającą ważny wpływ na wynik finansowy. Z tego powodu firmy coraz dokładniej starają się kontrolować i planować tego rodzaju koszty. W artykule zaprezentowano założenia, które pozwolą opracować proces zarządzania kosztami delegacji. »