Arkusz w Excelu do planowania kosztu amortyzacji
Jednym z rodzajów kosztów, które podlegają planowaniu, jest amortyzacja posiadanych przez firmę środków trwałych. Znamy bowiem wartość bieżącą danego środka trwałego, jego stawkę amortyzacyjną oraz okres użytkowania. Nie ujmowany jest natomiast koszt amortyzacji planowanych inwestycji. Rozwiązaniem jest więc stworzenie narzędzia w Excelu do wyliczania przyszłej amortyzacji. »
Jak szybko wyznaczyć w Excelu ważne daty
Obliczenia, np. związane z wartościami reprezentującymi daty, są niezwykle kłopotliwe szczególnie dla początkujących użytkowników Excela. Można jednak przygotować różne formuły-szablony, które wykorzystuje się do szybkiego wyznaczenia pewnych specjalnych dat, np. ostatniego dnia kwartału czy ostatniego czwartku w miesiącu. Jest to przydatne w tych firmach, w których dniem wypłaty pensji jest właśnie któryś ostatni dzień tygodnia w miesiącu. »
Sortowanie danych na poziomie zaawansowanym
Ręczne uporządkowanie nawet niewielkiego zestawu danych zajmuje sporo czasu, natomiast w przypadku kilku tysięcy pozycji jest wręcz niemożliwe. Można jednak skorzystać z pomocy Excela – ma on narzędzie służące do sortowania danych, które jest proste w obsłudze i można z niego skorzystać praktycznie przy każdym zadaniu. »