Zapasy a wyniki finansowe firmy
Zapasy to ważna część aktywów obrotowych firmy. Wskaźniki budowane na wielkości utrzymywanych zapasów świadczą m.in. o płynności firmy, sprawności działania. W jaki sposób utrzymywanie określonego poziomu zapasów może wpływać na wyniki finansowe firmy, a co za tym idzie – na jej ogólną kondycję finansową? Jak analizować ich poziom i zależności budowane na podstawie wielkości zapasów, aby doradzić kierownictwu jak najdogodniejsze nimi zarządzanie? Z artykułu dowiemy się także: »
Pułapki w zarządzaniu finansami
Zarządzanie finansami w firmie nie jest prostą sprawą – można oczywiście podpierać się teorią i pozycjami książkowymi, jednak bez koniecznego doświadczenia, smykałki, przygotowania się i nastawienia osoby zarządzającej nie ma mowy o sukcesie w tej materii. Praktyczną stronę tej tematyki będziesz mógł poznać w tym haśle. Znajdziesz w nim między innymi odpowiedzi na następujące pytania: W jakich sytuacjach przyda Ci się obliczenie wskaźnika marży ze sprzedaży? Jak poradzić sobie z pogodzeniem 2 kwestii – odpowiedniego wysokiego wyniku finansowego i zapewnienia dostatecznej płynności? Na czym polega i czemu służy aktywowanie kosztów? Jaka rola przypada odpisom aktualizującym? Jakie negatywne skutki mogą nieść za sobą poczynione oszczędności w firmie? »
Analiza opłacalności wyprzedaży - case study
Decyzje o wyprzedaży są podejmowane na różnych szczeblach zarządzania, w zależności od charakteru firmy oraz jej miejsca w łańcuchu dystrybucji. O wyprzedaży będą decydowały koszty poniesione na wyprodukowanie czy nabycie towaru, a także potencjalne przychody, które firma może dzięki wyprzedaży osiągnąć, oraz koszty utraconych możliwości. Z tego tekstu dowiesz się, jak bezbłędnie skalkulować opłacalność wyprzedaży, a także np.: Jak oszacować potencjalne korzyści ze wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów objętych obniżkami? Jak wyliczyć wzrost sprzedaży w zależności od wysokości rabatu? Ile firma zaoszczędzi na kosztach magazynowania, gdy zorganizuje wyprzedaż? W jaki sposób polepszyć efektywność wykorzystania zasobów firmy? Jak zmniejszyć koszt zamrożonego kapitału obrotowego, gdy sprzedajesz produkty sezonowe? »
Zarządzanie wynikami klientów kluczowych - case study
Monitorując wyniki finansowe firmy, często zapomina się, że bardzo wiele zależy od zyskownej sprzedaży do klientów najważniejszych, kluczowych. Zasada Pareto, która w tym przypadku oznacza, że 20% klientów generuje 80% zysku dla firmy, ma tu zastosowanie - poprawiając wynik na kluczowych klientach, możesz wydatnie polepszyć wyniki całej Twojej firmy. Czy chcesz wiedzieć, jak to w praktyce zrobić? Przeczytaj to unikalne studium przypadku, a dowiesz się m.in.: Dlaczego warto zarządzać klientami kluczowymi? Jakie 3 obszary wchodzą w skład zarządzania przychodami w ramach kluczowych klientów? Jak w praktyce zarządzać rabatami w przypadku klientów kluczowych? Jak kontrolować strukturę udzielonych rabatów? Jak w praktyce zarządzać kosztami odnoszącymi się do klientów kluczowych? Jakie jest 6 etapów opracowania modelu określającego planowaną marżę związaną ze współpracy z klientem kluczowym? »
Badanie przyczyn zmian rentowności firmy - wykorzystanie piramidy Du Ponta
Piramida Du Ponta jest narzędziem, które doskonale nadaje się do badania przyczyn zmian rentowności w firmie. Jeśli chcesz wiedzieć, jak ją bezbłędnie zastosować, a także jak ją wykorzystać w różnych celach, powinieneś przeczytać ten artykuł. Dzięki niemu osiągniesz perfekcję w badaniu rentowności przedsiębiorstw, przyczyniając się do jeszcze lepszych analiz, trafniejszych prognoz i w ostateczności - lepszych wyników Twojej firmy. W tym tekście znajdziesz również odpowiedzi na następujące pytania: Do jakich głównych 2 celów możesz wykorzystać piramidę Du Ponta? Jak w praktyce wykorzystać schemat Du Ponta? Czy i do jakiego stopnia warto się zadłużać? Na czym polega symulacyjne wykorzystanie piramidy? Jak wykorzystać wskaźnikową odmianę piramidy Du Ponta? Jakie są ograniczenia piramidy Du Ponta? »
Wariant porównawczy a kalkulacyjny rachunku zysków i strat
Jednym z mierników oceniających efektywność działalności Twojej firmy jest określony poziom rentowności, który kształtują procesy odzwierciedlone w rachunku zysków i strat. Jeśli zostanie postawione przed Tobą zadanie poszukania kierunków poprawy rentowności firmy, niezbędnym warunkiem, by to wykonać, jest właściwa interpretacja elementów rachunku zysków i strat. Jeżeli chcesz wiedzieć, jakie procesy wpływają na wynik finansowy oraz jak je interpretować, koniecznie przeczytaj to hasło. Znajdziesz tu również odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jakie informacje możesz uzyskać dzięki analizie wyniku finansowego? Jakich głównych zasad ustalania wyniku finansowego powinieneś przestrzegać? Jakich informacji Ci dostarcza RZIS sporządzony różnymi metodami? Jakie są zalety i wady wariantów rachunku zysków i strat? Jak bezbłędnie interpretować wynik ze sprzedaży w praktyce? Co wpływa na wynik z pozostałej działalności operacyjnej? W jakich podmiotach wynik finansowy brutto jest jednocześnie wynikiem netto? »
Strategie pricing - case study
Czy podczas ostatniego roku zastanawiałeś się może, jak bardzo wartościowe są produkty czy usługi oferowane klientom Twojej firmy? Jeśli skorzystasz z internetowych narzędzi porównujących oferty dla klientów, zauważysz, że za ten sam produkt zapłacisz różną cenę. A czy spostrzegłeś, że wielkie sieci sklepów mają własne marki, które cenowo znacząco odbiegają od tradycyjnych produktów, chociaż często są produkowane przez jednego producenta? Jeśli te pytania skłoniły Cię do zastanowienia, to znaczy, że musisz poznać inżynierię swoich cen. To pierwszy krok w kierunku lepszego dopasowania oferty dla klienta i poprawy wyniku finansowego Twojej firmy. Z artykułu na ten temat dowiesz się m.in.: Jakie 3 zmienne mogą istotnie wpływać na cenę produktu? Jakie istotne informacje może Ci przynieść wyliczony jednostkowy TKW? Jak w praktyce zastosować metodę „koszt plus"? Na czym polega metoda „kosztu plus zysk od kapitału"? Jakie wymierne korzyści może przynieść strategia przenikania? Jak skutecznie kontrolować ceny produktów? »
Metoda Sales Profits and Looses
Załóżmy, że Twoja firma właśnie planuje akcję promocyjną, której celem jest zwiększenie sprzedaży oraz zysków. Jednak nie masz pewności, czy będzie ona rzeczywiście dla Twojej firmy opłacalna. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, jak możesz zastosować metodę kontroli Profits & Looses (P&L), która jest z powodzeniem stosowana w międzynarodowych korporacjach. Jak możesz sprawdzić, czy nowa akcja promocyjna lub reklamowa będzie opłacalna? W jaki sposób możesz obliczyć próg rentowności przy zmianie dotychczasowych warunków sprzedaży? Kiedy metoda P&L może być sposobem na zwiększenie rentowności współpracy z dotychczasowymi klientami? »
Wynik finansowy netto a nadwyżka finansowa - case study
Bardzo często w praktyce gospodarczej - szczególnie mniejszych podmiotów gospodarczych - można spotkać się z istotną rolą zysku netto w ocenie efektywności działania. Praktycznie tylko z punktu widzenia sprawozdawczości finansowej ma to swoje uzasadnienie, jednak zauważ, że zysk netto nie może stanowić podstawy do jednoznacznie wiarygodnej oceny. Jakie zatem istotne czynniki można dodatkowo uwzględniać w ocenie? Dowiesz się tego z lektury artykułu. Poznasz m.in. odpowiedzi na następujące pytania: Jak poprawnie zinterpretować nadwyżkę finansową? Jakie są w praktyce przykładowe sposoby pokrywania kosztów księgowych przychodami? Jaką amortyzację powinieneś przyjmować do kalkulacji nadwyżki? Jakie metody możesz wykorzystać do policzenia nadwyżki finansowej? W jakich konkretnych przypadkach występuje pozytywna rola amortyzacji? Jakie mierniki analityczne zastosować przy ocenie nadwyżki finansowej? »
Zapasy a wyniki finansowe firmy
Zapasy to ważna część aktywów obrotowych firmy. Wskaźniki budowane na wielkości utrzymywanych zapasów świadczą m.in. o płynności firmy, sprawności działania. Czy chciałbyś wiedzieć, w jaki sposób utrzymywanie określonego poziomu zapasów może wpływać na wyniki finansowe Twojej firmy, a co za tym idzie - na jej ogólną kondycję finansową? Jak możesz analizować ich poziom i zależności budowane na podstawie wielkości zapasów, aby doradzić kierownictwu jak najdogodniejsze nimi zarządzanie? Dowiesz się tego wszystkiego z hasła poświęconemu zapasom w firmie -a także poznasz odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Jakie możesz wyróżnić rodzaje zapasów i do czego w praktyce się przydają? Jakie 4 główne rodzaje kosztów związanych z zapasami możesz wyróżnić i jakie wnioski nasuwa ich policzenie? Jak w praktyce możesz badać związek między zapasami a poziomem rentowności firmy? W jaki sposób wielkość zapasów może oddziaływać na sytuację płatniczą Twojej firmy? »
- « pierwsza
- «
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- »
- ostatnia »