Analiza rentowności firmy
Rentowność jest jednym z istotniejszych kryteriów finansowej oceny firmy. Jeśli nabędziesz umiejętność bezbłędnego mierzenia i badania rentowności, analizowania wpływających na nią czynników oraz interpretowania rezultatów przeprowadzonej analizy, z pewnością przyczynisz się do sprawnego systemu zarządzania Twoją firmą Jeżeli chcesz uzyskać bardziej precyzyjny obraz Twojej firmy, konstrukcje niektórych wskaźników rentowności powinieneś nieco zmodyfikować. Jak prawidłowo to zrobić - przeczytasz w tym haśle. Poza tym dowiesz się również z niego:
- Jak powinieneś dokonać analizy wyniku finansowego, abyś wykorzystał to do oceny rentowności firmy?
- Jak w praktyce przeprowadzić analizę rentowności w różnych strefach badawczych?
- Co może oznaczać malejący udział podstawowych kosztów operacyjnych przy wzroście udziału kosztów finansowych?
- Dlaczego i kiedy warto zmodyfikować budowę niektórych wskaźników rentowności?
- Jak w badaniu rentowności firmy możesz wykorzystać piramidę wskaźnikową Du Ponta?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.