Analiza rentowności firmy

Rentowność jest jednym z istotniejszych kryteriów finansowej oceny firmy. Jeśli nabędziesz umiejętność bezbłędnego mierzenia i badania rentowności, analizowania wpływających na nią czynników oraz in­terpretowania rezultatów przeprowadzonej analizy, z pewnością przy­czynisz się do sprawnego systemu zarządzania Twoją firmą Jeżeli chcesz uzyskać bardziej precyzyjny obraz Twojej firmy, konstrukcje niektórych wskaźników rentowności powinieneś nieco zmodyfikować. Jak prawidłowo to zrobić - przeczytasz w tym haśle. Poza tym dowiesz się również z niego:

  • Jak powinieneś dokonać analizy wyniku finansowego, abyś wykorzystał to do oceny rentowności firmy?
  • Jak w praktyce przeprowadzić analizę rentowności w różnych strefach badawczych?
  • Co może oznaczać malejący udział podstawowych kosztów operacyjnych przy wzroście udziału kosztów finansowych?
  • Dlaczego i kiedy warto zmodyfikować budowę niektórych wskaźników rentowności?
  • Jak w badaniu rentowności firmy możesz wykorzystać piramidę wskaźnikową Du Ponta?

Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:

  • 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
  • 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
  • 40 case study z innych firm
  • 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
    w controllingu
  • 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Sprawdź wszystkie korzyści »

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

E-Doradca Analiza Finansowa