Biznesplan przewodnikiem przedsiębiorstwa
Niezależnie od wielkości, charakteru czy etapu rozwoju, każda firma powinna mieć dobrze sporządzony plan działania, tzw. biznesplan, który ma zagwarantować jej sukces w przyszłości. W dokumencie tym określone są cele, jakie stawia przed sobą przedsiębiorca, i sposoby ich osiągnięcia. Właściwe ukierunkowanie działań jest niezbędne dla dalszego funkcjonowania firmy. »
Budżetowanie w firmach
Wprowadzenie nowego produktu na rynek, inwestycje w nieruchomości, rozwój stanowisk produkcyjnych to przypadki, w których należy dokładnie zaplanować przychody i wydatki. Aby podjąć się nowych wyzwań, firma powinna dokładnie zaplanować budżet i sprawdzić, czy inwestycje będą opłacalne. »
Metody sporządzania biznesplanu
Właściwe ukierunkowanie działań firmy, a więc takie, które najprawdopodobniej przyniesie jej sukces w przyszłości, zależy od dobrze sporządzonego planu działania, tzw. biznesplanu. W tym dokumencie cele i sposoby ich osiągnięcia są oparte na trafnie rozpoznanym układzie przyszłych warunków i możliwości rozwoju firmy. A zatem, niezależnie od wielkości, charakteru czy etapu rozwoju, każda działalność gospodarcza wymaga odpowiedniego biznesplanu, który nie tylko będzie pokazywał, jakie są zamiary działania przedsiębiorstwa w przyszłości, ale wskaże sposoby, środki i metody osiągnięcia zamierzonych celów. »
Analityczna metoda planowania kapitału obrotowego
Gdy aktywa bieżące pojawią się w nadmiarze, wiążą środki pieniężne i spowalniają przepływy gotówkowe w firmie. Można wówczas trafić na barierę uniemożliwiającą uregulowanie wszystkich wymagalnych w danej chwili zobowiązań, a płynność firmy ulegnie zagrożeniu. »
Analiza ryzyka inwestycji
Zanim firma podejmie decyzję o inwestycji, musi oszacować ryzyko z nią związane. O tym, czy dane przedsięwzięcie jest opłacalne, spółki decydują na podstawie wewnętrznej stopy zwrotu lub wartości bieżącej netto. Często te pomiary nie są wystarczające i dlatego trzeba zacząć od oceny ryzyka. »
Kontrakty forward
Kontrakt forward to nic innego jak ustalenie z góry w jakiej wysokości będziemy wymieniać jedną walutę na drugą. Jest to tzw. kurs terminowy, czyli taki, który mamy obecnie, ale zmodyfikowany o pewne różnice oprocentowań między walutami. Różnice te mierzymy za pomoca punktów swapowych, które są albo dodawane, albo odejmowane od danego kursu. »
Płynność finansowa firmy w zmieniającym się świecie
Utrzymanie płynności finansowej spółki to nadrzędny cel kadry zarządzającej. Nawet gdy rynkiem światowym wstrząsa kryzys, dział finansowy musi reagować natychmiast. Wstrzymanie produkcji, zaprzestanie sprzedaży danego produktu, przeznaczenie pieniędzy na inny cel, niż pierwotnie planowano, to sposoby na uratowanie finansów przedsiębiorstwa. Jednak to nie jest jedyne rozwiązanie. W artykule prezentujemy trzy, ważne czynniki, na które warto zwrócić uwagę, planując płynność finansową firmy. »
Prognozowanie popytu w przedsiębiorstwie
Prognozowanie popytu nie jest łatwe, ale jest stanowi bazą bazę do przygotowania całego budżetu firmy. Powinien to być jedne jeden z ważniejszych procesów w firmie. Istotne pomyłki mogą skutkować nawet bankructwem firmy podmiotu poprzez niedopasowanie innych zasobów, za które trzeba zapłacić. Dlatego warto wpisać ten punkt w roczną agendę działania firmy i angażować w prognozę jak najwięcej osób z różnych działów. »
Ustalanie obrotów granicznych jako sposób na ograniczenie barier w działaniu MŚP
W publikacji zamieszczonej w poprzednim numerze opisana została rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce oraz bariery, które utrudniają ich funkcjonowanie w różnych fazach życia. Każde przeszkody można jednak pokonać. W tym artykule podpowiemy Państwu jak to zrobić, a także: »
- « pierwsza
- «
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- »
- ostatnia »