Budżetowanie – kalkulacja roku 2016
Podstawowym narzędziem zarządzania w przedsiębiorstwie jest budżet. To właśnie na podstawie danych i założeń przyjętych w budżecie zarządzający firmą podejmują kluczowe decyzje. Proces budżetowania corocznie stawia przed działem kontrolingu versus księgowości wyzwania w zakresie zebrania danych liczbowych od menedżerów odpowiedzialnych za działalność operacyjną oraz wsparcie powyższej działalności w organizacji. Założeniem jest stworzenie optymalnego budżetu, tzn. takiego, który będzie realny do zrealizowania w zakładanym wolumenie, jak również interwale czasowym.
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.