Metodyka sporządzania biznesplanu
Odpowiednie przygotowanie się Twojej firmy do działania na konkurencyjnym rynku to również umiejętność wykorzystywania szans rynkowych, w tym dobre planowanie inwestycji. Sukcesy na tym polu zależą od bezbłędnie sporządzonego planu działania, tzw. biznesplanu. W tym dokumencie cele i sposoby ich osiągnięcia oparte są na trafnie rozpoznanym układzie przyszłych warunków i możliwości rozwoju firmy. A zatem niezależnie od wielkości, charakteru czy etapu rozwoju firmy, każda działalność gospodarcza wymaga odpowiedniego biznesplanu, który nie tylko będzie pokazywał, jakie są zamiary działania przedsiębiorstwa w przyszłości, ale także wskaże sposoby, środki i metody osiągnięcia zamierzonych celów.
- W jakich sytuacjach powinieneś opracować biznesplan krótkoterminowy, a w jakich długoterminowy?
- Na czym polega funkcja wewnętrzna i zewnętrzna biznesplanu?
- jakich 7 zasadach tworzenia biznesplanu musisz pamiętać i jak je stosować w praktyce?
- Jaką funkcję pełni streszczenie biznesplanu?
- Co należy zawrzeć w 6 głównych częściach biznesplanu?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.