Metodyka sporządzania biznesplanu

Odpowiednie przygotowanie się Twojej firmy do działania na kon­kurencyjnym rynku to również umiejętność wykorzystywania szans rynkowych, w tym dobre planowanie inwestycji. Sukcesy na tym polu zależą od bezbłędnie sporządzonego planu działania, tzw. biznes­planu. W tym dokumencie cele i sposoby ich osiągnięcia oparte są na trafnie rozpoznanym układzie przyszłych warunków i możliwości roz­woju firmy. A zatem niezależnie od wielkości, charakteru czy etapu rozwoju firmy, każda działalność gospodarcza wymaga odpowiednie­go biznesplanu, który nie tylko będzie pokazywał, jakie są zamiary działania przedsiębiorstwa w przyszłości, ale także wskaże sposoby, środki i metody osiągnięcia zamierzonych celów.

  • W jakich sytuacjach powinieneś opracować biznesplan krótkoterminowy, a w jakich długoterminowy?
  • Na czym polega funkcja wewnętrzna i zewnętrzna biznesplanu?
  • jakich 7 zasadach tworzenia biznesplanu musisz pamiętać i jak je stosować w praktyce?
  • Jaką funkcję pełni streszczenie biznesplanu?
  • Co należy zawrzeć w 6 głównych częściach biznesplanu?

Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:

  • 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
  • 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
  • 40 case study z innych firm
  • 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
    w controllingu
  • 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Sprawdź wszystkie korzyści »

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

E-Doradca Analiza Finansowa