Wspomaganie decyzji za pomocą analizy CVP - case study
Analiza CVP wspiera podejmowane przez Ciebie decyzje dotyczące operacyjnej działalności firmy. CVP to skrót od 3 kluczowych obszarów objętych tą analizą: C (ang. Cost) dotyczy kosztów zmiennych i stałych, V (ang. Volume) to wielkość produkcji i sprzedaży, P (ang. Price) obejmuje swoim zakresem ceny. Będziesz mógł się przekonać, jak możesz usprawnić proces decyzyjny oraz jak podejmowane przez Ciebie decyzje dotyczące produkcji i sprzedaży wpływają na wynik finansowy firmy.
- Co da Ci w praktyce policzenie marży pokrycia?
- Jak w praktyce poradzić sobie z problemem wyboru asortymentu i ograniczeniami z nim związanymi?
- Jak podejmować decyzje związane z wyborem technologii do produkcji?
- Jak policzyć, kiedy warto zrezygnować z produkcji określonego towaru i dzięki temu oszczędzić pieniądze?
- Jak w praktyce sprawdzić, czy nie opłaca się skorzystać z oferty kooperanta?
- Jak poprawić wynik finansowy, bazując w analizach na dolnej granicy ceny?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.