Inwentaryzacja w przedsiębiorstwie
W celu uniknięcia natężenia prac na koniec roku obrotowego inwentaryzację należności można rozpocząć 3 miesiące przed końcem roku obrotowego. Zezwala na to art. 26 ust. 3 pkt 1 ustawy o rachunkowości. Zgodnie z tym przepisem termin inwentaryzacji należności uważa się za dotrzymany, jeżeli rozpoczęto ją nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem roku obrotowego, a zakończono do 15. dnia następnego roku. »
Samochód w firmie – zakup i eksploatacja
W poprzednim numerze „Analizy i kontroli finansowej w praktyce” omówiliśmy dokładnie jak wygląda sposób rozliczania kosztów związanych z zakupem i eksploatacją pojazdów wprowadzonych do ewidencji środków trwałych. W tym artykule natomiast podpowiemy, jak rozliczać auta spoza ewidencji środków trwałych. »
Nieściągalne wierzytelności – 4 sposoby na zmniejszenie strat
W niektórych przypadkach (np. upadłość dłużnika) ściągnięcie wierzytelności od dłużników jest niemożliwe. Problemy z ich ściągnięciem mogą wystąpić praktycznie w każdej spółce. W tym artykule powiemy, jak zoptymalizować skutki niewypłacalności nierzetelnych kontrahentów oraz zminimalizować straty występujące w przypadku zawierania transakcji z nierzetelnymi kontrahentami. Przeczytaj: »
Wydatki spółki na rzecz członków zarządu, rady nadzorczej i wspólników
Spółka ponosi niemałe koszty z tytułu funkcjonowania zarządu i rady nadzorczej, a jeśli jej wspólnicy decydują się robić coś więcej niż dbać o pomnażanie zainwestowanych środków, dochodzą również koszty związane z ich działaniami. Jednak nie każdy wydatek możesz zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Poznaj zasady rozliczania wydatków poniesionych na funkcjonowanie organów spółki i tak skalkuluj wynagrodzenia i świadczenia niepieniężne, aby jak najwięcej wydatków wliczyć w koszty. Z tego artykułu dowiesz się: »
Amortyzacja – wybór odpowiedniej metody
Dobór odpowiedniej metody amortyzacji jest dużo ważniejszy, niż to się wielu przedsiębiorcom wydaje. Amortyzacja wpływa bowiem na poziom ponoszonych kosztów, a w konsekwencji na wynik finansowy, dochód podatkowy, kwotę podatku dochodowego oraz wartość księgową środków trwałych. W artykule przeczytamy m.in.: »
Faktoring jako narzędzie zarządzania należnościami
Załóżmy, że Twoja firma zawarła właśnie nowe kontrakty. Spodziewa się pokaźnych zysków, jednak okazuje się, że należności jej przysługujące od kontrahentów nie są najwyższej jakości, tzn. nie ma pewności, czy zostaną zapłacone albo czy zostanie dochowany termin zapłaty. W takiej sytuacji Twoja firma może znaleźć się w poważnych tarapatach – tym bardziej jeśli planowane przychody uzależnione są od niewielu odbiorców. Co w takiej sytuacji możesz zrobić? Jaką technikę zabezpieczającą zastosować? Przeczytaj artykuł o faktoringu, a poznasz odpowiedzi między innymi na następujące pytania: Dlaczego warto czasem korzystać z faktoringu? Jakie są jego największe zalety? Jak możesz ocenić korzystanie z różnych odmian faktoringu? Na co powinieneś zwracać szczególną uwagę w przypadku analizy umowy faktoringowej? W jakich przypadkach faktoring jest korzystniejszy niż inne rodzaje finansowania? »
Koszty stałe - rozliczanie
Ważną czynnością w przypadku kosztów stałych – przy podziale kosztów w Twojej firmie – jest ich klasyfikacja na koszty związane z wykorzystanymi i niewykorzystanymi zdolnościami produkcyjnymi. Umożliwia to określenie kosztów stałych nieużytecznych. Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób rozliczać wydziałowe koszty stałe w przypadku niewykorzystania w 100% mocy produkcyjnych – koniecznie przeczytaj ten artykuł! Dowiesz się z niego m.in.: Jakich kosztów nie możesz zaliczyć do kosztu wytworzenia produktu? Jak ustalisz koszt wytworzenia według MSR? Co da Ci wyodrębnienie kosztów użytecznych i nieużytecznych przy podziale kosztów stałych produkcji? Co się stanie, jeśli rozliczysz wszystkie koszty stałe na produkty? »
Analiza kosztów klienta – case study
Każde przedsiębiorstwo powinno mieć na względzie wielkość kosztów, które muszą być poniesione, aby pozyskać klientów i tym sposobem zapewnić odpowiednio wysokie przychody. Czy obawiasz się czasem, że koszty pozyskania nowych klientów, które ponosi Twoja firma, nie przyniosą oczekiwanych zysków w przyszłości? Jeśli tak się zdarza, to koniecznie przeczytaj to hasło. Poznasz dzięki niemu najważniejsze zasady związane z analizą rentowności klientów, którymi warto się kierować, o ile zależy Ci, aby Twoja firma odniosła sukces. Co możesz zaliczyć do kosztów klienta? Kiedy warto zastosować rachunek kosztów działań? Jakie są 4 kroki do ustalenia rentowności klienta? Na czym polega metoda wartości życiowej klienta? Co zyskasz, wykorzystując metodę wartości życiowej klienta? »
Kalkulowanie opłacalności faktoringu w firmie - case study
Gospodarczy kryzys, który trwa w najlepsze, ma niestety duży wpływ na gorszą kondycję finansową wielu przedsiębiorstw. W takiej sytuacji ryzyko zatorów płatniczych wzrasta, a wiele firm ma kłopoty z odzyskaniem swoich należności. Czy wiesz, jakie masz możliwości w tym zakresie? Co możesz doradzić dyrektorowi finansowemu, aby uchronić swoją firmę przed niechcianymi kłopotami? Sprawdź to studium przypadku, a dowiesz się między innymi: Dlaczego warto skorzystać z usługi faktoringu? Jak w praktyce wygląda korzystanie z usługi faktoringu z regresem? Jak określić opłacalność faktoringu z regresem? Jak określić opłacalność faktoringu zamówieniowego? W jaki sposób integrować usługę faktoringu z procedurami wewnętrznymi? Co trzeba zmienić w przedsiębiorstwie by korzyści były możliwie jak największe? »
Skuteczna polityka cenowa w firmie - case study
Polityka cenowa nie należy do łatwych zadań. Proces ustalania najdogodniejszych cen dla Twojej firmy - z jednej strony takich, by nie utracić klientów w związku ze zbyt wysoką ceną, a z drugiej na tyle wysokich, by zapewnić przedsiębiorstwu rentowność działania - nie jest działaniem, które można wykonać „od tak”, bez głębszego zastanowienia. Czy wiesz, jak bezbłędnie „zajmować” się cenami z pożytkiem dla Twojej firmy? Jeśli masz wątpliwości, przeczytaj to studium przypadku, a dowiesz się również: Na czym polega metoda „kosztu plus”? Jakie w praktyce strategie cenowe możesz zastosować? Jak dostosowywać ceny w zależności od cyklu życia produktu? Jak w praktyce zarządzać relacją ceny do wartości? Jak różnicować ceny, poprawiając przychody ze sprzedaży Twojej firmy? »
- « pierwsza
- «
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- »
- ostatnia »