Badanie niewiarygodnych kontrahentów
Twoja firma znów zanotowała gwałtowny wzrost przychodów. Dobrze, rzecz jasna, jeśli sprzedaż rośnie, bo oznacza to perspektywiczny wzrost zysków, a więc poprawę sytuacji finansowej. Jednak może się zdarzyć, że autentyczna i namacalna korzyść, jaką jest zastrzyk gotówki, spowodowany wzrastającą sprzedażą, może nie wystąpić. Dlaczego tak może być? Powodem mogą się okazać niesolidni odbiorcy produktów Twojej firmy. Jak zawczasu się przed tym bronić? Co zrobić, gdy już się ma takiego kooperanta? Dowiesz się tego z niniejszego hasła! Sprawdź więc: Na czym polega kontrola kredytowa i jak ją bezbłędnie wykonać? Jak w praktyce skutecznie zbierać informacje o kontrahentach? Które metody analizy ryzyka kredytowego są najlepsze i jak je wykorzystać w Twojej firmie? Jakie rodzaje zabezpieczeń w umowach z kontrahentami są najskuteczniejsze? Jakie narzędzia kontroli spływu należności możesz wykorzystać w praktyce? »
Analiza należności handlowych - metoda standardu kredytowego
Nieodłączną cechą działalności gospodarczej jest ryzyko. Ryzyko to dotyczy również braku pewności, czy kontrahenci Twojej firmy zapłacą za towar, czy też narażą ją na dodatkowe koszty. Ty w takiej sytuacji z pewnością chciałbyś wiedzieć, czy, a jeśli tak, to jak duży może mieć to wpływ na sytuację finansową przedsiębiorstwa. Aby to ocenić, musisz umieć przewidzieć, który z klientów Twojej firmy zapłaci raczej bez problemu, a który może jednak nie dotrzymać warunków umowy. Aby oszacować prawdopodobne zachowanie kontrahenta, dokonujesz jego oceny kredytowej. »
Rachunek kosztów działań z uwzględnieniem kosztów niewykorzystanych zasobów - case study
Dzięki rachunkowości finansowej Ty - analityk czy zarządzający finansami spółki - masz możliwość bieżącej analizy, monitorowania lub też ustalania, a następnie kontrolowania docelowych wielkości finansowych w Twojej firmie. System rachunkowości nie jest jednak doskonały, a wykorzystywana w nim kalkulacja doliczeniowa nie daje odpowiednich informacji zarządczych. W tym jednak haśle przekonasz się, jak twórczo wykorzystać narzędzie ABC (ang. Activity Based Costing), dzięki któremu Twoje kalkulacje będą trafniejsze, a prognozy tylko celne. Dowiesz się również ze studium przypadku dotyczącego ABC przykładowo: Dlaczego kalkulacja doliczeniowa może okazać się błędna? Jakie 5 kroków musisz wykonać, aby zastosować rachunek kosztów ABC? Jak, wykorzystując kalkulację ABC, wpływać na lepsze wyniki finansowe firmy? Czy i jaki jest związek kalkulacji ABC a systemów premiowych? »
Zarządzanie kosztami produkcji przez odchylenia w rachunku kosztów zmiennych - case study
Zarządzanie kosztami nie może polegać tylko na ich ograniczaniu. Aby Twoja firma osiągnęła trwałą poprawę w zakresie wyniku finansowego, powinieneś dokładnie skalkulować odchylenia w stosunku do budżetu oraz poprzedniego roku i analizować przyczyny ich powstawania. W tym pomocny będzie rachunek kosztów standardowych. Wyznaczając standardy kosztów, wprowadzasz nie tylko dodatkowe narzędzia kontroli, ale stwarzasz również system motywujący dla pracowników. Dowiedz się zatem przykładowo: Czym są w praktyce tzw. standardy kosztów? Do czego możesz je wykorzystać? Jak zbadać odchylenia kosztów dotyczące materiałów bezpośrednich? Na czym polegają odchylenia cenowe? Jakie wnioski mogą nasuwać? Jak liczyć odchylenia kosztów zmiennych i stałych wydziałowych w praktyce? Jak za pomocą wykresu „mostu” zaprezentować odchylenia w formie graficznej? »
Sposoby ustalania cen na podstawie kosztów
Czy wiesz może, jak najlepiej ustalić poziom cen sprzedawanych przez Twoją firmę produktów? Czy wiesz zdajesz sobie sprawę, jakie ta - wydawać by się mogło - prosta czynność, ma później istotne znaczenie w wielkości realizowanej sprzedaży, a przez to konkurencyjności Twojego przedsiębiorstwa? Jeśli chcesz wiedzieć, jak kalkulować cenę, aby pokryła ponoszone przez Twoją firmę koszty oraz pozwoliła uzyskać zysk, przeczytaj teraz to hasło. Dowiesz się z niego między innymi: Jak w praktyce zastosować 4 metody ustalania cen na podstawie kosztów? Jakie są wady metody marży netto? Jak w praktyce wyznaczyć ceny przy produkcji wieloasortymentowej? Kiedy warto zastosować metodę bazującą na stopie zwrotu z kapitału? Jakie formuły cenowe może zastosować Twoja firma w krótkim i długim okresie? Na czym polega koncepcja dolnej granicy ceny? »
Target costing - analiza - case study
Kontynuujemy serię artykułów poświęconych nowoczesnym i skutecznym sposobom redukcji kosztów przedsiębiorstwa. Po analizie modelu kaizen costing, czyli rachunku kosztów ciągłego doskonalenia, nadeszła pora na kolejną metodę - target costing. Sprawdź, jak bezbłędnie możesz go zastosować w praktyce. Przeczytaj artykuł poświęcony tej metodzie, a dowiesz się między innymi: Jak powinieneś rozumieć metodę target costing? Co jest jego najistotniejszą cechą? Jakie istotne różnice możesz wyróżnić między target costing a innymi odmianami rachunku kosztów? Jakie jest 5 etapów kalkulacji kosztu docelowego i jak je wdrożyć? Co jest niezbędne do wdrożenia z sukcesem metody target costing w Twojej firmie? »
Rachunek kosztów ciągłego doskonalenia - case study
Kwestia redukcji kosztów podnoszona jest praktycznie zawsze w przeważającej liczbie przedsiębiorstw. Fakt ten oczywiście podyktowany bywa chęcią osiągnięcia wyższej rentowności działania, a tym samym przyczynienia się do umocnienia pozycji rynkowej i ekonomicznej przedsiębiorstwa. Poza standardowymi metodami obniżki kosztów masz również odmienne koncepcje, do których można z pewnością zaliczyć japońską metodę zwaną kaizen costing. Z tekstu - studium przypadku poświęconego tej metodzie dowiesz się m.in.: Jaki jest cel rachunku kosztów ciągłego doskonalenia? Jakie jest 5 etapów kalkulacyjnych rachunku kaizen costing? Jak w praktyce zastosować kaizen costing? Jakie obliczenia musisz zastosować w celu zmniejszenia kosztów zmiennych i poprawy rentowności? Jak przygotować udoskonalony budżet operacyjny? Jak kontrolować wykonanie budżetu w metodzie kosztów ciągłego doskonalenia? »
Zastosowanie rachunku kosztów działań - case study
System rachunku kosztów stanowi w każdej firmie ważne źródło sprawozdawczości. Zauważ, że oprócz tradycyjnego rachunku kosztów Twoja firma może wprowadzić system ABC - rachunek kosztów działań. Przejście na ten system może zapewnić korzyści Twojemu przedsiębiorstwu. Jeśli chcesz wiedzieć wszystko o ABC, przeczytaj ten artykuł. W tekście na temat rachunku kosztów działań nasi eksperci odpowiedzą m.in. na następujące pytania: Czym jest system rachunku kosztów ABC i jak ułatwia analizę finansową firmy? Jakie są 4 etapy opracowania systemu ABC? Jakie 3 rodzaje nośników kosztów działań możesz wyróżnić? Jakie ograniczenia ma wykorzystanie ABC w ujęciu historycznym? Do czego możesz wykorzystać informacje uzyskane z rachunku ABC? »
Target costing
Target costing jest to pakiet metod zarządzania, które poprzez planowanie i kontrolowanie kosztów mogą umożliwić Ci takie kształtowanie ich poziomu, żeby Twoja firma uzyskała zakładaną rentowność i mogła osiągnąć planowany zysk w całym cyklu życia produktów. W takim podejściu największy nacisk kładzie się na dobre przygotowanie produktu, ponieważ to przesądza o 80-90% kosztów ponoszonych później. Przeczytaj, jak ustalić wysokość marży docelowej oraz wyznaczyć koszty docelowe w kontekście organizacji procesu budżetowania. Dowiedz się także: Jak możesz obliczyć koszt docelowy? Co powinieneś wziąć pod uwagę, ustalając ceny? Jakie są sposoby na wyznaczenie marży docelowej? »
Oszczędności w firmie
Rosnąca konkurencja wśród firm, spowolnienie gospodarcze, kryzys finansowy wymuszają praktycznie na wszystkich firmach konieczność ciągłego poszukiwania sposobów na poprawę wyników finansowych. Wiele przedsiębiorstw koncentruje więc swoje wysiłki na poszukiwaniu oszczędności. Ważne jest nie tylko, ile się zaoszczędzi, ale również jak te oszczędności wpłyną na przychody Twojej firmy oraz czy nie zablokują jej możliwości rozwojowych. Poznaj najlepsze sposoby na oszczędności, które pozwolą Twojej firmie nie tylko minimalizować wydatki, lecz także efektywnie zarządzać finansami. W których obszarach firmy warto poszukać oszczędności? Jakie działania w obrębie informatyki i technologii mogą w praktyce służyć obniżeniu kosztów Twojej firmy? Co uzyskasz dzięki wyodrębnieniu tzw. miejsc powstawania kosztów? Jak wpływać na system motywacyjny firmy, aby przyczyniał się do optymalizacji kosztów? »
- « pierwsza
- «
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- »
- ostatnia »