Analiza należności handlowych - metoda standardu kredytowego

Analiza należności handlowych - metoda standardu kredytowego

Nieodłączną cechą działalności gospodarczej jest ryzyko. Ryzyko to dotyczy również braku pewności, czy kontrahenci Twojej firmy zapłacą za towar, czy też narażą ją na dodatkowe koszty. Ty w takiej sytuacji z pewnością chciałbyś wiedzieć, czy, a jeśli tak, to jak duży może mieć to  wpływ na sytuację finansową przedsiębiorstwa. Aby to ocenić, musisz umieć przewidzieć, który z klientów Twojej firmy zapłaci raczej bez problemu, a który może jednak nie dotrzymać warunków umowy. Aby oszacować prawdopodobne zachowanie kontrahenta, dokonujesz jego oceny kredytowej.

Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:

  • 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
  • 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
  • 40 case study z innych firm
  • 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
    w controllingu
  • 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Sprawdź wszystkie korzyści »

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

E-Doradca Analiza Finansowa