O czym nie wolno Ci zapomnieć przy strategicznym zarządzaniu kosztami?
Rok 2007 mamy już za sobą. Rozliczenie planów również. Sprzedaż udało się zrealizować, jednak koszty... znowu były o wiele wyższe, niż zakładał to plan. Plan, nad którym spędziłeś przecież tyle czasu. Nowy produkt okazał się jednak mniej zyskowny, niż zaplanował dział marketingu. Czy mogli to przewidzieć? Oczywiście, że tak. Można było również zmienić w koncepcji jego wytwarzania i magazynowania kilka drobnych elementów i plan byłby zrealizowany! W tym haśle nasi eksperci podpowiadają, jak skutecznie zapobiec odchyleniom kosztów, odpowiadają też na takie pytania jak:
- Co się stanie, kiedy koszty i wydatki środków potraktujesz tak samo?
- Jakich rodzajach kosztów nie możesz zapomnieć przy strategicznym zarządzaniu kosztami?
- Co oznaczają dla Twojej firmy różnice między ujęciem kosztów w prawie bilansowym a podatkowym?
- Jak trafnie zaplanujesz koszty na podstawie łańcucha wartości?
- Jakie są nowoczesne metody zarządzania kosztami w poszczególnych etapach cyklu życia produktu?
- Jak dzięki koncepcji kosztów docelowych możesz poprawić rentowność Twojej firmy?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.