Decyzje o wyprzedaży są podejmowane na różnych szczeblach zarządzania, w zależności od charakteru firmy oraz jej miejsca w łańcuchu dystrybucji. O wyprzedaży będą decydowały koszty poniesione na wyprodukowanie czy nabycie towaru, a także potencjalne przychody, które firma może dzięki wyprzedaży osiągnąć, oraz koszty utraconych możliwości. Z tego tekstu dowiesz się, jak bezbłędnie skalkulować opłacalność wyprzedaży, a także np.:
- Jak oszacować potencjalne korzyści ze wzrostu przychodów ze sprzedaży towarów objętych obniżkami?
- Jak wyliczyć wzrost sprzedaży w zależności od wysokości rabatu?
- Ile firma zaoszczędzi na kosztach magazynowania, gdy zorganizuje wyprzedaż?
- W jaki sposób polepszyć efektywność wykorzystania zasobów firmy?
- Jak zmniejszyć koszt zamrożonego kapitału obrotowego, gdy sprzedajesz produkty sezonowe?