Klienci stanowią dla każdej firmy jeden z ważniejszych zasobów aktywów niematerialnych czy też składników tzw. kapitału intelektualnego. Podobnie jak marka czy reputacja są szczególnie istotnymi aktywami w warunkach realizacji przez przedsiębiorstwo strategii przetrwania, np. w okresie kryzysu gospodarczego, takiego jakiego doświadczamy obecnie na świecie. Zauważ, że to przecież jedynie klienci stanowią źródło przychodów i dochodów firmy, kształtują popyt na produkty firmy i zapewniaj ą osiąganie bieżących wpływów gotówki, które umożliwiają pokrycie obecnych wydatków oraz spłatę zobowiązań. Z tekstu poświęconego zagadnieniu wyceny kapitału klientów firmy i wartości relacji z nimi dowiesz się m.in.:
- Do czego możesz wykorzystać wzór na wartość CLTV?
- Jakie czynniki w największym stopniu wpływają na wartość CRM?
- Jak w praktyce możesz zastosować metodę CRM do oceny strategii marketingowej firmy?
- Jak w praktyce wycenić kapitał klientów przedsiębiorstwa?