Dynamicznie zmieniający się wykres w Excelu
Załóżmy, że właśnie potrzebujesz zaprezentować dane finansowe na wykresie w taki sposób, aby za pomocą jednego kliknięcia rozszerzał się lub zwężał zakres przedstawianych informacji. Chciałbyś też mieć możliwość przechodzenia do kolejnych okresów, których dotyczą dane, bez konieczności częstego otwierania okna dialogowego Dane źródłowe. W tym artykule powiemy Ci, w jaki sposób tworzyć dynamicznie zmieniające się wykresy z wykorzystaniem nazw zakresów oraz formantów. Dowiesz się także: Jak w 9 krokach stworzyć dynamiczne odwołania do zakresów komórek? Jak zdefiniowane nazwy zakresów komórek skojarzyć z odpowiednimi seriami na wykresie? Jak dodać do arkusza formant Pokrętło? Jak stworzyć dynamiczny tytuł wykresu? Jak utworzyć w praktyce dynamiczny wykres danych? »
Wykresy a legenda w Excelu
Załóżmy, że masz do analizy wykres w Excelu przedstawiający liczbę zamówień z różnych oddziałów firmy w ciągu 12 miesięcy. Zauważ, że wraz ze wzrostem liczby danych zawartych na wykresie zwiększa się stopień jego skomplikowania, a tym samym wzrasta znaczenie legendy, która musi zawierać informacje o poszczególnych elementach prezentacji. I tu jest niedogodność: większa legenda zabiera przestrzeń, którą mógłby zająć obszar wykresu. Sprawdź, jak tę niedogodność wyeliminować. Dowiedz się także: Jak stworzyć kopię wykresu i jak ją odpowiednio formatować? W jaki sposób usunąć legendę z pierwotnego wykresu? Jak pozycjonować wykres i legendę? Jak formatować legendę wykresu? »
Prognoza sprzedaży w Excelu
Przyjmijmy, że właśnie otrzymałeś zadanie przeprowadzenia prognozy na podstawie danych z minionych okresów. Dodatkowo wyniki swoich obliczeń powinieneś zamieścić na wykresie, ponieważ efekty pracy będziesz przedstawiał na spotkaniu kierownictwa firmy. Nie wiesz, jak przygotować dane źródłowe do prezentacji. Skorzystaj z tego hasła, a dowiesz się m.in.: Z jakiej funkcji skorzystać, aby ustalić prognozę wyników przy wahaniach sezonowych? Co zrobić, aby na wykresie widoczna była jedynie linia wartości prognozowanych? »
Analiza danych w Excelu - linia trendu
Załóżmy, że w Twojej firmie odpowiadasz między innymi za przygotowywanie projektów dotyczących tzw. ryzykownych odbiorców. Sporządzasz raporty zamówień pewnej grupy kontrahentów, choć nie wiesz jeszcze, które z nich zostaną wykonane i jak będzie wyglądał ostateczny stan sprzedaży. Co miesiąc musisz również dokonywać prezentacji zebranych danych i przewidzieć stan wyników w najbliższym okresie. Czy wiesz, które narzędzie Excela najlepiej pomoże Ci ustalić tzw. wersję optymistyczną i pesymistyczną przyszłych wyników? Zapoznaj się z tym hasłem, a dowiesz się m.in.: Jak dodawać do wykresu linię trendu? W jaki sposób skierować negatywny trend do góry, a pozytywny do dołu? W jaki sposób osłabiać trendy? Jak manewrować liniami trendu przy użyciu średniej ruchomej? »
Formuły tablicowe w Excelu
Przed oczami masz obszerne zestawienia szczegółowych informacji o produktach, które były gromadzone przez długi czas w arkuszach o skomplikowanym układzie. Teraz Twoim zadaniem jest przeanalizowanie tych danych. Brzmi znajomo? Jeśli tak, z pewnością docenisz i wykorzystasz porcję informacji zawartą w tym haśle. Dowiesz się o zastosowaniu niezwykle przydatnych metod obliczeniowych opartych na formułach tablicowych. Są to jedne z najbardziej skutecznych, a jednocześnie rozbudowanych narzędzi, które oferuje Ci program MS Excel. W tekście przeczytasz m.in.: Czym są formuły tablicowe i co możesz dzięki ich zastosowaniu uzyskać? Jak dzięki formułom tablicowym zanalizować wyniki ankiety na temat cech produktu? Jak wykorzystać formuły tablicowe do badania płynności finansowej? Jak perfekcyjnie wykonywać obliczenia statystyczne przy użyciu formuł tablicowych? »
Wykorzystanie pola kombi w Excelu
Przy analizowaniu danych w obszernych arkuszach często interesuje Cię jedynie niewielki fragment tabeli. Takie cząstkowe zestawienie uzyskasz dzięki filtrowaniu. W sytuacji gdy zawartość arkusza ulegnie zmianie, konieczne będzie grupowanie danych od nowa. Okazuje się jednak, że nie musisz tracić na to czasu. Jeżeli dodasz do arkusza odpowiednie formuły, a ich działanie uzależnisz od pól kombi, bardzo szybko otrzymasz przefiltrowane listy cząstkowe z uwzględnionymi zmianami w arkuszu. Z tego artykułu dowiesz się m.in.: Jakie 4 kroki wykonać, aby użyć pole kombi do selekcji danych do analizy? Jak powiązać wstawione pola kombi z formułami? Jak usprawnić działanie formuły? Jak szybko ukryć symbole błędów? »
Formuły - dzielenie danych do obliczeń
Przeanalizowanie listy transakcji sprzedaży, gdy składa się ona z wielu tysięcy pozycji, nie jest prostym zadaniem. Nawet przefiltrowanie danych niewiele pomoże, jeśli skróci się listę do kilkuset wierszy. Jeżeli na takim zakresie arkusza zastosujesz wielopiętrowe obliczenia tablicowe, mogą one być przeliczane przez Excela przez dłuższy czas. Prędzej czy później długie wczytywanie wyników formuł stanie się uciążliwe. W tym artykule pokażemy Ci, jak podzielić dane w taki sposób, aby formuła operowała jedynie na niezbędnym zakresie komórek, a nie całej liście. Poznasz także odpowiedzi na następujące, przykładowe pytania: Jak nadać odpowiednie formaty datom i godzinom, by raport lepiej wyglądał? Jak wyodrębnić z listy zbiorczej mniejsze zakresy komórek? Jak stosować funkcję ADR.POŚR? W jaki sposób można rozszerzyć zakres danych źródłowych? »
Workflow i systemy BPM - analiza
Systemy BPM (ang. Business Process Management) mogą istotnie przyczynić się do tworzenia przez Twoją firmę wartości dodanej. W Polsce systemy te pojawiły się kilkanaście lat temu i były wdrażane we wchodzących na nasz rynek firmach z tzw. zachodnim kapitałem i nową technologią informatyczną, głównie z sektora bankowego i telekomunikacyjnego. Czy chcesz wiedzieć, w których aspektach działań Twojej firmy możesz oczekiwać po nich usprawnień? Przeczytaj ten tekst, a dowiesz się także: Czym w praktyce jest workflow? W jakich obszarach głównie znajdują zastosowanie systemy BPM? Czy warto wdrażać BPM, posiadając system CRM i ERP? Jakie 4 kroki musisz wykonać przed podjęciem decyzji o wdrożeniu BPM? Jakie 8 ważnych korzyści zapewni Twojej firmie wdrożenie systemu BPM? Jak powinieneś kalkulować koszty wdrożenia BPM? »
Wykresy - elastyczna prezentacja w Excelu
Często zdarza się, że dane źródłowe, na podstawie których zamierzasz zbudować wykres, nie znajdują się w jednym arkuszu. Powinieneś utworzyć prezentację dla każdego zestawienia z osobna. W trakcie przedstawiania danych na spotkaniu kierownictwa firmy nie będziesz jednak ręcznie aktualizował zakresu źródłowego wykresu. A zatem jeśli nie chcesz tracić czasu na tworzenie osobnej prezentacji dla poszczególnych arkuszy, posłuż się formantem, który pozwoli Ci zmieniać zakres prezentowanych danych zaledwie 2 kliknięciami myszy. Z tego tekstu dowiesz się, jak przygotować taką elastyczną prezentację, a także: Jak przygotować formułę wyszukującą dane? W jaki sposób posługiwać się polem kombi? Jak stosować funkcje ADR.POŚR oraz INDEKS do wyszukiwania danych? Co zrobić, aby w tytule wykresu wyświetlić zawartość dowolnej komórki arkusza? »
Formuły w Excelu - wyniki sprzedaży
Gdy analizujesz sprzedaż, to natrafisz często na dane skumulowane, czyli narastające z okresu na okres. Zauważ, że na podstawie takich wartości możesz utworzyć wskaźniki przydatne przy wyznaczaniu sprzedaży prognozowanej. Okazuje się, że do wykonania tego typu obliczeń wcale nie trzeba budować wielopiętrowych formuł ani korzystać z zaawansowanych narzędzi analitycznych. Skorzystaj z niniejszego artykułu, a dowiesz się: Jak za pomocą odpowiednich formuł sporządzić kompleksowy raport sprzedaży na podstawie danych narastających? Jak obliczyć odchylenie procentowe w stosunku do założeń? Jak naliczać premie przy uwzględnieniu zróżnicowanych kryteriów? W jaki sposób obliczyć sprzedaż skumulowaną i procentowy udział skumulowany? »
- « pierwsza
- «
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- »
- ostatnia »