Optymalizacja struktury kapitału
Badając strukturę kapitałową każdej spółki, musisz wziąć pod uwagę wiele różnych aspektów, które dopiero w połączeniu mogą dać Ci odpowiedź na pytanie, jaka w konkretnym przypadku danej firmy struktura kapitału jest najlepsza, czyli która pozwala w długim okresie maksymalizować wartość spółki dla właścicieli przedsiębiorstwa (akcjonariuszy). Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu traktującego o sposobach badania i wyboru struktury kapitału - dowiesz się stąd między innymi: Jakie wnioski może nasunąć obliczenie NPV i IRR dla Twoich analiz? Co da Ci policzenie stopy MIRR? Do czego w praktyce najlepiej możesz wykorzystać średni ważony koszt kapitału? Jak w praktyce oszacować możesz koszt kapitału obcego oraz własnego? Jakimi wskazówkami powinieneś się kierować, szukając optymalnej struktury kapitału dla Twojej firmy? »
Jak zarządzanie kapitałem obrotowym wpływa na wyniki finansowe Twojej firmy?
Sprawne zarządzanie kapitałem pozwoli Ci zapewnić płynność finansową firmy, zoptymalizować koszty pozyskania, utrzymania i finansowania aktywów obrotowych oraz źródeł finansowania bieżącej działalności firmy. Poprzez proste zabiegi możesz również podnieść jej wartość. Jak to zrobić? Odpowiedzi znajdziesz w tym tekście. Nasi eksperci podpowiadają również: Jak ocenić, czy Twoja firma skutecznie dysponuje kapitałem? Jakie konsekwencje powoduje wydłużanie lub skracanie cyklu obrotowego? Jak efektywnie zarządzać kapitałem obrotowym? Jakie są wady i zalety różnych strategii zarządzania kapitałem obrotowym? Jak kształtować politykę kredytowania odbiorców, żeby nie ponieść strat? Jak zmieni się wynik finansowy, jeśli wydłużysz lub skrócisz okres inkasa należności, bądź zlikwidujesz opust za wcześniejszą płatność? Czy zobowiązania bieżące to na pewno dobre źródło finansowania aktywów obrotowych? »
Jak zarządzanie kapitałem obrotowym wpływa na wyniki finansowe Twojej firmy?
Sprawne zarządzanie kapitałem pozwoli Ci zapewnić płynność finansową firmy, zoptymalizować koszty pozyskania, utrzymania i finansowania aktywów obrotowych oraz źródeł finansowania bieżącej działalności firmy. Poprzez proste zabiegi możesz również podnieść jej wartość. Jak to zrobić? Odpowiedzi znajdziesz w tym tekście. Nasi eksperci podpowiadają również: Jak ocenić, czy Twoja firma skutecznie dysponuje kapitałem? Jakie konsekwencje powoduje wydłużanie lub skracanie cyklu obrotowego? Jak efektywnie zarządzać kapitałem obrotowym? Jakie są wady i zalety różnych strategii zarządzania kapitałem obrotowym? Jak kształtować politykę kredytowania odbiorców, żeby nie ponieść strat? Jak zmieni się wynik finansowy, jeśli wydłużysz lub skrócisz okres inkasa należności, bądź zlikwidujesz opust za wcześniejszą płatność? Czy zobowiązania bieżące to na pewno dobre źródło finansowania aktywów obrotowych? »
Wyznaczanie optymalnej struktury kapitału przedsiębiorstwa - case study
W trudniejszych warunkach gospodarczych, z którymi mamy do czynienia ostatnio, wiele firm przesadnie zadłużonych może stanąć w obliczu zagrożenia dalszego działania. Po prostu zbyt wysoki poziom zadłużenia grozi niewypłacalnością, utratą bieżącej i długoterminowej płynności finansowej, a w konsekwencji - możliwością ogłoszenia bankructwa. Czy wiesz, że można wyznaczyć optymalny poziom struktury kapitału firmy, dzięki któremu firma zachowa bezpieczeństwo finansowe i podstawy do dalszego rozwoju? Chcesz to sprawdzić dla konkretnej firmy? W tym tekście znajdziesz również odpowiedzi na następujące pytania: Jak w praktyce ustalić koszt kapitału spółki? Jak obliczyć tzw. odlewarowane beta i co ono oznacza dla Twojej analizy? Jakich danych finansowych potrzebujesz do przeprowadzenia optymalizacji struktury kapitału? Jak uwzględnić wpływ dźwigni finansowej na poziom EPS przy optymalizacji struktury kapitału? »
Wycena spółki niepublicznej - case study
Zacznijmy cytatem z Warrena Buffeta, słynnego inwestora i jednego z najbogatszych ludzi na świecie - otóż powiedział kiedyś, że Cena jest tym, co płacisz, wartość tym, co otrzymujesz. Warto się nad tym zastanowić, jeśli przystępujesz do wyceny pewnych aktywów -choćby spółek. Najważniejsze bowiem, aby nie przepłacać za przejmowane aktywa. Sprawdź zatem: Jak w praktyce zastosować metodę DCF do wyceny spółki niepublicznej? Jak obliczyć wartość rynkową długu oprocentowanego? Jak wykorzystać metody mnożnikowe do skutecznej wyceny spółki niepublicznej ? Jakim modyfikacjom warto poddać metody wyceny w przypadku spółek niepublicznych? »
Zasady wyceny aktywów przedsiębiorstw
Jeśli analizujesz płynność firmy, stopień zadłużenia czy wskaźniki aktywności gospodarczej, korzystasz z danych zawartych w sprawozdaniach finansowych, takich na przykład jak bilans. Wpływ na odczytany z bilansu poziom danego elementu aktywów mają przyjęte zasady wyceny tych aktywów. Wyniki Twoich analiz mogą być diametralnie różne, zależnie od ustalonych zasad tej wyceny. Dlatego warto, abyś poznał zasady wyceny aktywów i bezbłędnie interpretował dane bilansu. W tekście poświęconym temu zagadnieniu znajdziesz też odpowiedź na następujące pytania: Jakie istotne informacje dla wyceny aktywów możesz znaleźć we wprowadzeniu do sprawozdania finansowego? Jak na wskaźniki finansowe mogą wpływać rozwiązania dotyczące zasad wyceny? Jak rozwiązania zapisane w MSR-ach mogą wpływać np. na wskaźnik rentowności kapitału własnego? Jakie zasady wyceny dotyczą wartości niematerialnych i prawnych? Jakie są różnice dotyczące amortyzacji tej kategorii w prawie bilansowym, a jakie w podatkowym? »
Metody wyceny marki
Nieraz z pewnością słyszałeś powiedzenie, że dobra marka to dla danej firmy wielki skarb. A czy wiesz, jak właściwie należy szacować wartość marki danego przedsiębiorstwa? Jeśli chciałbyś sprawdzić, jakie w praktyce metody wyceny marki możesz z powodzeniem wykorzystać, zapraszamy Cię serdecznie do lektury tego artykułu. Poznaj także odpowiedź na następujące pytania: Do czego może prowadzić odpowiednie kierowanie marką przedsiębiorstwa? Jaka jest podstawowa różnica między wyceną marki metodą zysków ekonomicznych a metodą premii cenowej? Jakie kroki musisz podjąć, aby wycenić markę metodą zysku ekonomicznego? Jakie jest 5 etapów wyceny metodą premii cenowej, które umożliwiają poznanie wartości danej marki? Jakie są główne wady wyceny marki metodą kosztową? »
Kalkulacja wartości ryzykowanej z wykorzystaniem VaR - case study
Metoda Value at Risk jest techniką mierzenia wystawienia aktywów na ryzyko finansowe. Sprawdza się min. w sytuacjach takich, z jakimi mamy do czynienia obecnie, czyli niepewności co do realnej wartości aktywów czy np. przy niepewności gospodarowania. Musisz wiedzieć, że korzyścią z aktywnego zarządzania ryzykiem jest m.in. zmniejszenie prawdopodobieństwa utraty płynności, zmniejszenie poziomu wahań zysków firmy albo możliwość trafniejszego prognozowania przepływów pieniężnych. Jeśli przeczytasz artykuł o kalkulacji wartości ryzykowanej z wykorzystaniem VaR, poznasz odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Na czym polega wykorzystanie modelu VaR w analizach? Jak powinieneś interpretować VaR? Jak w praktyce policzyć Value At Risk? Jak poradzić sobie z wyliczeniem VaR dla portfela złożonego z wielu instrumentów? Jakie są ograniczenia metody Value At Risk? »
Wycena kapitału klientów firmy i wartości relacji z nimi - case study
Klienci stanowią dla każdej firmy jeden z ważniejszych zasobów aktywów niematerialnych czy też składników tzw. kapitału intelektualnego. Podobnie jak marka czy reputacja są szczególnie istotnymi aktywami w warunkach realizacji przez przedsiębiorstwo strategii przetrwania, np. w okresie kryzysu gospodarczego, takiego jakiego doświadczamy obecnie na świecie. Zauważ, że to przecież jedynie klienci stanowią źródło przychodów i dochodów firmy, kształtują popyt na produkty firmy i zapewniaj ą osiąganie bieżących wpływów gotówki, które umożliwiają pokrycie obecnych wydatków oraz spłatę zobowiązań. Z tekstu poświęconego zagadnieniu wyceny kapitału klientów firmy i wartości relacji z nimi dowiesz się m.in.: Do czego możesz wykorzystać wzór na wartość CLTV? Jakie czynniki w największym stopniu wpływają na wartość CRM? Jak w praktyce możesz zastosować metodę CRM do oceny strategii marketingowej firmy? Jak w praktyce wycenić kapitał klientów przedsiębiorstwa? »
Struktura kapitału przedsiębiorstwa
Kształtowanie struktury kapitału przedsiębiorstwa jest bardzo trudnym zagadnieniem i istotnym dla Ciebie jako analityka czy kontrolera finansowego, ponieważ decyzje dotyczące wyboru źródeł finansowania działalności Twojej firmy mają wpływ na efektywność jej działania. Mogą też niestety doprowadzić do poważnych kłopotów. Z tego tekstu dowiesz się, na czym należy skoncentrować swoją działalność, aby struktura kapitału w firmie była kształtowana jak najlepiej. Będziesz się zatem mógł z tego tekstu dowiedzieć między innymi: Jakie czynniki kształtują cenę kapitału? Kiedy korzystniejszy jest kapitał własny, a kiedy obcy? Jak możesz obliczyć koszt kapitału? Co wziąć pod uwagę, analizując potrzeby finansowe firmy? »
- « pierwsza
- «
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- »
- ostatnia »