Znaczenie polityki dywidendy w firmie

Zgodnie z wykładnią pojęcia zarządzania wartością przedsiębiorstwa każda firma powinna dążyć do tego, aby w pełni zaspokoić oczekiwania swoich właścicieli. Postulat ten musi więc także uwzględniać konieczność sprostania wymogom inwestorów co do poziomu i częstości wypłat dywidendy. W tym tekście nasi eksperci podpowiadają, jak odpowiednio skonfigurować politykę wypłat dywidendy, by z jednej strony zadowolić akcjonariuszy, z drugiej zaś utrzymać strukturę kapitału na optymalnym poziomie i nie pozbawić się możliwości wzrostu i ekspansji na rynku. Dowiedz się zatem:

  • Jakie są formy wypłat dywidendy i która z nich jest najlepiej postrzegana przez akcjonariuszy?
  • Jakie efekty dla wskaźnika EPS daje wypłata dywidendy w formie akcji?
  • Na czym polegają programy automatycznych reinwestycji dywidendy?
  • Jakimi przesłankami może kierować się firma decydując się na buy back?
  • Jakie jest 6 rodzajów polityki dywidendy z perspektywy wysokości wypłacanych środków pieniężnych?

Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:

  • 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
  • 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
  • 40 case study z innych firm
  • 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
    w controllingu
  • 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Sprawdź wszystkie korzyści »

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

E-Doradca Analiza Finansowa