Znaczenie polityki dywidendy w firmie
Zgodnie z wykładnią pojęcia zarządzania wartością przedsiębiorstwa każda firma powinna dążyć do tego, aby w pełni zaspokoić oczekiwania swoich właścicieli. Postulat ten musi więc także uwzględniać konieczność sprostania wymogom inwestorów co do poziomu i częstości wypłat dywidendy. W tym tekście nasi eksperci podpowiadają, jak odpowiednio skonfigurować politykę wypłat dywidendy, by z jednej strony zadowolić akcjonariuszy, z drugiej zaś utrzymać strukturę kapitału na optymalnym poziomie i nie pozbawić się możliwości wzrostu i ekspansji na rynku. Dowiedz się zatem:
- Jakie są formy wypłat dywidendy i która z nich jest najlepiej postrzegana przez akcjonariuszy?
- Jakie efekty dla wskaźnika EPS daje wypłata dywidendy w formie akcji?
- Na czym polegają programy automatycznych reinwestycji dywidendy?
- Jakimi przesłankami może kierować się firma decydując się na buy back?
- Jakie jest 6 rodzajów polityki dywidendy z perspektywy wysokości wypłacanych środków pieniężnych?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.