Analiza CVP wspiera podejmowane przez Ciebie decyzje dotyczące operacyjnej działalności firmy. CVP to skrót od 3 kluczowych obszarów objętych tą analizą: C (ang. Cost) dotyczy kosztów zmiennych i stałych, V (ang. Volume) to wielkość produkcji i sprzedaży, P (ang. Price) obejmuje swoim zakresem ceny. Będziesz mógł się przekonać, jak możesz usprawnić proces decyzyjny oraz jak podejmowane przez Ciebie decyzje dotyczące produkcji i sprzedaży wpływają na wynik finansowy firmy.
- Co da Ci w praktyce policzenie marży pokrycia?
- Jak w praktyce poradzić sobie z problemem wyboru asortymentu i ograniczeniami z nim związanymi?
- Jak podejmować decyzje związane z wyborem technologii do produkcji?
- Jak policzyć, kiedy warto zrezygnować z produkcji określonego towaru i dzięki temu oszczędzić pieniądze?
- Jak w praktyce sprawdzić, czy nie opłaca się skorzystać z oferty kooperanta?
- Jak poprawić wynik finansowy, bazując w analizach na dolnej granicy ceny?