Analiza zysku przedsiębiorstwa i wskaźników rentowności
Każde przedsiębiorstwo prowadzące działalność komercyjną stawia sobie za podstawowy cel maksymalizację zysku. Cel ten dotyczy zarówno krótkiego, jak i długiego okresu. Jak wiadomo, zysk jest kategorią wynikową rachunku zysków i strat. Jego poziom zależy przede wszystkim od poziomu sprzedaży, a także od poziomu i struktury ponoszonych przez przedsiębiorstwo kosztów. Kształtowanie się i tendencje zysku przedsiębiorstwa w poszczególnych latach powinny być objęte szczegółową analizą, która pozwoli uzyskać informacje na temat przyczyn wahań zysku w poszczególnych okresach, a także wskaże możliwości ewentualnego polepszenia zyskowności w następnych latach.
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.