Koszty sprzedaży – w każdej firmie są ważne
Koszty odzwierciedlają wykorzystanie czynników działalności, takich jak praca, materiały czy środki trwałe. W małych i średnich podmiotach zwykle zwraca się uwagę na właściwe ujęcie kosztów ze względu na ich rodzaj (wymóg sprawozdawczości finansowej) oraz akceptację (lub nie) podatkową (koszty stanowiące lub niestanowiące kosztów uzyskania przychodów). Mniejszą wagę przywiązuje się do przyporządkowania kosztów według miejsca, gdzie są ponoszone, czy fazy działalności. Tymczasem nawet w bardzo małej jednostce warto zidentyfikować koszty związane z procesami sprzedaży i przyjrzeć się im bliżej. Jest to bowiem grupa kosztów, które można łatwo „wyłuskać”, a zarazem po ich analizie można poczynić kroki związane z ich optymalizacją.
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.