Przekonaj się na przykładach, jak mierzyć kapitał intelektualny metodami opartymi na wartości rynkowej firmy - Market-to-book Value (MV/BV), Tobin’s Q
Jak dotąd nie ma jednego przyjętego stanowiska co do uniwersalnej metody pomiaru kapitału intelektualnego. Jednak jeśli będziemy się kierowali zasadą, że metoda wyceny kapitału intelektualnego powinna być jak najprostsza oraz dawać możliwość porównywania się z innymi firmami, najkorzystniej będzie, jeśli zastosujemy metody oparte na wartości rynkowej firmy (MCM – ang. Market Capitalization Methods).
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.