Budżetowanie dla przedsiębiorstw usługowych i handlowych
Prognozowanie wyników firmy jest jednym z ważniejszych zadań analityka finansowego. W procesie budżetowania możesz korzystać ze stałych reguł, które znajdują zastosowanie w każdej firmie. Jednak są różnice między budżetowaniem dla firm handlowych czy usługowych a firm produkcyjnych. Artykuł niniejszy pozwoli Ci wyzbyć się wszelkich wątpliwości związanych z tym działaniem, a Twoje nowe umiejętności utrwalą przykłady budżetowania dla określonych firm. W artykule znajdziesz również odpowiedź na pytania:
- Jakie 6 kwestii musisz ustalić przed sporządzeniem budżetu?
- Jak bezbłędnie zbudować budżet operacyjny i gotówkowy dla firmy usługowej?
- Jak powinieneś postępować w przypadku konstruowania budżetu kroczącego dla firmy handlowej?
- Jakie są 4 sposoby pokrycia tzw. luki finansowej ?
- Jaką korzyść może zapewnić Twojej firmie przygotowanie budżetu elastycznego?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.