Tworzenie poprawnych zestawień w Excelu
Jeżeli pracujesz z bardzo obszernymi zestawieniami lub takimi, które są aktualizowane przez innych pracowników Twojej firmy, warto, abyś zastosował w nich mechanizm kontrolujący poprawność wprowadzanych zmian. Zwróć szczególnie uwagę na formuły, które odnoszą się do określonego zakresu listy z danymi. Dodawanie coraz to nowych pozycji do zestawienia powinno zostać uwzględnione w formułach, które pobierają z niego informacje. Inaczej późniejsze obliczenia mogą dać błędne wyniki. W artykule przeczytasz, jak automatycznie dostosować odniesienia w formułach, aby uwzględniały również nowo wstawiane komórki.
- Jak budować formuły odnoszące się do zmiennych zakresów?
- Co możesz uzyskać dzięki zastosowaniu formuły PRZESUNIĘCIE?
- Na co zwrócić uwagę przy określaniu argumentów funkcji?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.