Tworzenie poprawnych zestawień w Excelu

Tworzenie poprawnych zestawień w Excelu

Jeżeli pracujesz z bardzo obszernymi zestawieniami lub takimi, któ­re są aktualizowane przez innych pracowników Twojej firmy, war­to, abyś zastosował w nich mechanizm kontrolujący poprawność wprowadzanych zmian. Zwróć szczególnie uwagę na formuły, które odnoszą się do określonego zakresu listy z danymi. Dodawanie coraz to nowych pozycji do zestawienia powinno zostać uwzględnione w formułach, które pobierają z niego informacje. Inaczej późniejsze obliczenia mogą dać błędne wyniki. W artykule przeczytasz, jak auto­matycznie dostosować odniesienia w formułach, aby uwzględniały również nowo wstawiane komórki.

  • Jak budować formuły odnoszące się do zmiennych zakresów?
  • Co możesz uzyskać dzięki zastosowaniu formuły PRZESUNIĘCIE?
  • Na co zwrócić uwagę przy określaniu argumentów funkcji?

Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:

  • 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
  • 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
  • 40 case study z innych firm
  • 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
    w controllingu
  • 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Sprawdź wszystkie korzyści »

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

E-Doradca Analiza Finansowa