Sortowanie danych w Excelu
Z pewnością zdarza Ci się pracować z zestawieniami, których budowa i zawartość nie są stałe, lecz systematycznie rozbudowywane o kolejne pozycje. Listy takie są czytelne i przejrzyste tylko wtedy, gdy dane są ułożone w kolejności alfabetycznej. Dodawanie kolejnych pozycji do zestawienia niesie za sobą kilka problemów: dane są w nieodpowiedniej kolejności, co utrudnia ich analizę, konieczne jest pozostawianie pustych zakresów komórek dla kolejnych wartości, wymagane jest częste stosowanie odpowiedniego sortowania. Tu znajdziesz rozwiązanie, które pozwoli Ci uniknąć tych problemów i oszczędzić czas na ciągłym poprawianiu układu danych w rozrastającym się zestawieniu.
- Jak przygotować arkusz do dynamicznego sortowania list?
- Jak zbudować formuły nadające kolejne numery pozycji wartościom z listy?
- Jak za pomocą formuły zmieniać kolejność sortowania?
Aby zobaczyć cały artykuł,
zaloguj się lub zamów dostęp i zyskaj:
- 500 praktycznych opracowań do planowania, kontroli i monitorowania wyniku finansowego
- 70 kalkulatorów i wskaźników specyficznych dla różnych branż
- 40 case study z innych firm
- 50 wskazówek do wykorzystania arkuszy Excel
w controllingu - 10 e-booków na Twój smartfon, tablet czy iPad
Logowanie
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.