Przedsiębiorcy rodzinni zdobyli zaufanie Polaków

Przedsiębiorcy rodzinni zdobyli zaufanie Polaków

Przedsiębiorcy rodzinni zdobyli zaufanie Polaków

Ponad połowa Polaków deklaruje wysokie lub bardzo wysokie zaufanie do właścicieli firm rodzinnych – tak wynika z opublikowanego 16 października raportu „Polacy o firmach rodzinnych” przygotowanego przez Fundację Firmy Rodzinne.

Fundacja Firmy Rodzinne pod patronatem m.in. Grant Thornton  już po raz czwarty zbadała opinie Polaków na temat firm rodzinnych i ich właścicieli. W tym roku autorzy badania skupili się na kwestii zaufania. Opublikowany 16 października raport „Polacy o firmach rodzinnych” pokazuje, że profesją, która cieszy się największym zaufaniem jest przedsiębiorca rodzinny (51%). Na wysokich pozycjach znaleźli się sprzedawcy w sklepie (39,4%) oraz dziennikarze radiowi (29,7%). Niżej plasują się przedstawiciele profesji, które uchodzą zwykle za zawody zaufania publicznego: księdzu ufa 25% z nas, urzędnikowi 22%.

Wysokie zaufanie do przedsiębiorcy rodzinnego przekłada się również na chęć zakupu oferowanego przez niego produktu lub usługi. Według danych z raportu, niemal 40% badanych jest skłonnych kupić droższy z dwóch podobnych produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. Spośród nich, prawie 30% osób deklaruje, że jest gotowych dopłacić różnicę w cenie wynoszącą więcej niż 10%.
- Postrzeganie firm rodzinnych w Polsce bardzo się w ostatnich latach zmieniło. Coraz więcej osób uświadamia sobie, że biznes rodzinny i w ogóle biznes prywatny, to kluczowy element naszej gospodarki oraz że firma rodzinna to firma godna zaufania, gdzie miernikiem sukcesu jest nie bieżący zysk, ale trwałość na pokolenia - mówi Dariusz Bednarski, parter zarządzający w GT.

Raport wyjaśnia również, dlaczego Polacy chętnie wybierają produkty firm rodzinnych i dlaczego są skłonni zapłacić za nie więcej.

Pełen raport dostępny jest na stronie www.ffr.pl

Źródło: Grant Thornton




Raport wyjaśnia również, dlaczego Polacy chętnie wybierają produkty firm rodzinnych i dlaczego są skłonni zapłacić za nie więcej.

Pełen raport dostępny jest na stronie www.ffr.pl

Źródło: Grant Thornton

E-Doradca Analiza Finansowa