Tworzenie poprawnych zestawień w Excelu
Jeżeli pracujesz z bardzo obszernymi zestawieniami lub takimi, które są aktualizowane przez innych pracowników Twojej firmy, warto, abyś zastosował w nich mechanizm kontrolujący poprawność wprowadzanych zmian. Zwróć szczególnie uwagę na formuły, które odnoszą się do określonego zakresu listy z danymi. Dodawanie coraz to nowych pozycji do zestawienia powinno zostać uwzględnione w formułach, które pobierają z niego informacje. Inaczej późniejsze obliczenia mogą dać błędne wyniki. W artykule przeczytasz, jak automatycznie dostosować odniesienia w formułach, aby uwzględniały również nowo wstawiane komórki. Jak budować formuły odnoszące się do zmiennych zakresów? Co możesz uzyskać dzięki zastosowaniu formuły PRZESUNIĘCIE? Na co zwrócić uwagę przy określaniu argumentów funkcji? »
Raport zbiorczy z kilku arkuszy Excela
Na podstawie danych zgromadzonych w oddzielnych arkuszach zamierzasz wykonać raport zbiorczy. Chcesz, żeby był na tyle elastyczny, aby istniała możliwość szybkiej zmiany układu danych i tym samym uzyskania innego wariantu podsumowań. Do wykonania tego zadania warto wykorzystać tzw. tabelę przestawną. O ile zbudowanie jej nie stanowi problemu, o tyle ręczne przeniesienie danych i stworzenie z nich spójnej listy będzie wymagało sporo czasu. Jednak dzięki kreatorowi tabel i wykresów przestawnych możesz szybko skonsolidować dane w trakcie tworzenia samej tabeli. Przeczytaj zatem to hasło, a dowiesz się, jak to prawidłowo zrobić. Przeczytasz także: Jakie są 3 kroki kreatora tworzenia Raportu tabeli przestawnej? Jak nadawać nazwy konsolidowanych zakresów danych? Gdzie znajduje się diagram prezentujący układ nowo tworzonej tabeli przestawnej? Jak jednym kliknięciem myszy stworzyć wykres przestawny? »
Wartości ujemne w wykresach Excela
Wyniki przeprowadzonych przez Ciebie analiz, które zamierzasz przedstawić na wykresach, nie zawsze są reprezentowane jedynie przez liczby dodatnie. Dane często osiągają wartości ujemne, które mogą być dodatkowo na tyle istotne, że wymagają zwrócenia największej uwagi odbiorcy. Gdy rozpatrywany jest np. zysk wypracowany przez oddział Twojej fi rmy, jej pracownika albo pojedynczy produkt, pojawienie się wartości ujemnych świadczy o stratach i o konieczności zaakcentowania takiej informacji. Z tego artykułu dowiesz się, jak radzić sobie z wartościami ujemnymi, które trzeba przedstawić na wykresie. Przeczytasz także: Jak poprawić odbiór wykresu dzięki wykorzystaniu dodatkowej serii danych? Jak tylko w 4 krokach zmienić typ wykresu dla nowej serii danych na liniowy? Jak zaakcentować wartości ujemne w prezentacji? Jak odczytywać dane ze specjalnie przygotowanego wykresu? »
Raport zbiorczy w Excelu
Otrzymujesz raporty sprzedażowe z oddziałów znajdujących się w różnych miastach z podziałem na kolejne kwartały. Chciałbyś je teraz zebrać w jeden raport podsumowujący, w którym dokonasz szczegółowej analizy sprzedaży. Problem jednak w tym, że dane z poszczególnych oddziałów są umieszczone w oddzielnych skoroszytach, a ich ręczne przenoszenie może Ci zająć bardzo dużo czasu. W tym haśle pokażemy Ci, jak szybko tego dokonać z wykorzystaniem narzędzia Excela do konsolidacji danych. Przeczytasz ponadto: Jak automatycznie zgrupować dane z kilku skoroszytów? Jak utrzymać łącze z plikami źródłowymi? Jakich obliczeń możesz dokonywać na plikach konsolidowanych? Jak uwydatnić sposób prezentacji podsumowania sprzedaży? »
Formuły - analiza zestawień
Abyś mógł trafnie podejmować decyzje mające wpływ na działalność firmy, niezbędne jest przeprowadzanie analiz wartości określających bieżące funkcjonowanie. Jednak oprócz dostępu do danych statystycznych potrzebna staje się jeszcze umiejętność przeprowadzenia szybkich obliczeń, tj. wyznaczenia czy odszukania konkretnych liczb i zależności między nimi. Zauważ, że program MS Excel dysponuje licznymi funkcjami, które wspomagają Cię w tego typu analizach. Jednak ich pełne możliwości wykorzystasz dopiero wtedy, gdy je ze sobą połączysz. W tym haśle znajdziesz kilka przydatnych formuł, dzięki którym szybko dowiesz się: Jak wyszukać wartość najbliższą względem szukanej? Jak wyznaczyć wartość, która występuje najczęściej? Jak obliczyć średnią z wybranych procentowo największych lub najmniejszych wartości zestawienia? »
Czytelniejsze wykresy w Excelu
Dzięki programowi MS Excel masz m.in. możliwość szybkiego i prostego tworzenia wykresów, które idealnie nadają się do wizualizacji danych. Jednak czy wykres utworzony na podstawie domyślnych ustawień Excela spełnia wszystkie Twoje wymagania? Może zdarzyć się, że czegoś w nim brakuje, a niektóre elementy okazują się zbędne. Przez to przekaz informacji jest mniej czytelny i część danych umyka odbiorcom. Jednak dzięki wykorzystaniu kilku rzadko używanych opcji i właściwości możesz niewielkim nakładem pracy znacznie polepszyć wygląd prezentacji. Jak uwydatnić informacje przekazywane za pomocą wykresu? Jak wstawiać wskaźniki błędów podkreślające lokalizację danych we właściwych przedziałach? Jak dodawać linie odniesień pozwalające przyporządkować punkty wykresu odpowiednim wartościom? Jak wykorzystać kolory dla lepszej wizualizacji danych? »
Możliwości systemów Business Intelligence
Obecnie nie ma średniej czy dużej firmy, która mogłaby osiągnąć wyraźny sukces bez odpowiedniego wykorzystania systemów IT. Często odpowiedni system informatyczny pozwala gwałtownie usprawnić rozległe i skomplikowane działania. Przeczytaj artykuł o zastosowaniu systemów Business Intelligence, a uzyskasz niezbędne informacje, które pozwolą ocenić Ci zastosowanie tych systemów, ułatwią ostateczne podjęcie decyzji i pomogą odpowiedzieć, czy dany system pozwoli rozwijać się Twojej firmie i usprawnić jej działanie. W tym haśle znajdziesz odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Na czym polega istota zastosowania systemów Business Intelligence? W jaki sposób możesz wykorzystać hurtownie danych? Jakie 2 podejścia możesz tu zastosować? Jakie 3 główne kategorie oprogramowania możesz wykorzystać w zakresie narzędzi analitycznych i raportujących? Co w praktyce decyduje o powodzeniu wdrożenia systemów Business Intelligence? »
Rozmieszczanie danych w Excelu
Bardzo często korzystając z raportów zbiorczych, masz je umieszczone w jednym skoroszycie. Jednak zauważ, że zestawienia cząstkowe są rozdzielane do poszczególnych arkuszy. W sytuacji gdy chcesz porównywać ze sobą dane, pojawia się problem z przechodzeniem pomiędzy arkuszami. W tym artykule pokażemy Ci, w jaki sposób dopasowywać rozmiar i układ okien, aby praca z analizą danych w raportach zbiorczych stała się dużo wygodniejsza. Jak wyświetlać arkusze w oddzielnych oknach, aby analiza zestawień danych była prostsza? W jaki sposób układać okna z zestawieniami, aby maksymalnie wykorzystać obszar wyświetlany na monitorze? Jak zapisać układ okien, aby uniknąć rozmieszczania ich przy każdym uruchomieniu skoroszytu? Jak szybko otworzyć tzw. obszar roboczy? »
Wykresy kołowe w Excelu
Załóżmy, że otrzymałeś zestawienie zawierające procentowe udziały poszczególnych oddziałów w całkowitym utargu firmy. Chciałbyś je teraz przedstawić na efektownym wykresie. Dla jednego oddziału dysponujesz bardziej szczegółowymi danymi, które także zechcesz umieścić w prezentacji. Najlepiej wykorzystać wykres kołowy, ale pojawia się problem poprawnego układu danych. Najszybsze rozwiązanie znajdziesz tutaj, dowiesz się również: Jak szybko zbudować wykres składający się z 2 mniejszych - głównego i pomocniczego? Jak właściwie sformatować taki wykres? Jak bezbłędnie i szybko dopracować wygląd wykresu pomocniczego? »
Budowa formuł w Excelu
Podczas analizy danych zawartych w arkuszu w programie MS Excel często możesz napotkać różne problemy. W zależności od rodzaju informacji, którą zamierzasz pobrać z zestawienia, często możesz głowić się nad zbudowaniem odpowiednich formuł. W tym artykule spróbujemy Ci w tym pomóc. Znajdziesz kilka przykładów formuł pobierających różne dane z tabeli. Są na tyle uniwersalne, że będą stanowić doskonałą podstawę do dalszej rozbudowy, a dostosowanie ich do konkretnych zestawień zajmie Ci dosłownie chwilę. W haśle przeczytasz o tym: Jak zbudować formułę, która policzy zlecenia zrealizowane przez każdego pracownika? Jak wyszukać zlecenie o największej wartości? Jak zastąpić funkcję WYSZUKAJ.PIONOWO, aby ominąć jej ograniczenia? »
- « pierwsza
- «
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- »
- ostatnia »