Optymalizacja gospodarki zapasami - case study
Utrzymywanie i zarządzanie zapasami, czyli składnikami obrotowymi majątku przedsiębiorstwa, stanowiącymi najmniej płynny rodzaj aktywów obrotowych może przynosić firmie wiele korzyści - gdy jest to prowadzone efektywnie, ale też niekiedy narazić na wielkie straty! Sprawdź więc w tym tekście, jak zbudować i stosować model do oceny gospodarki zapasami w przedsiębiorstwie produkcyjnym, a będziesz wiedział: Jakie 3 rodzaje kosztów składają się na koszt funkcjonowania systemu zapasów? Jak w praktyce, krok po kroku zastosować model klasyczny optymalizacji zapasów? Jak w praktyce zastosować model zapasów przy założeniu ograniczonej pojemności magazynu? W jaki sposób możesz optymalizować zapasy przy planowaniu produkcji? »
Rachunkowość zarządcza a zaufanie
Rachunkowość zarządcza powinna pełnić ważną funkcję w dobrze zarządzanej firmie. Żeby jednak być pewnym tego, czy analizy konstruowane na podstawie funkcjonującego systemu rachunkowości zarządczej są poprawne i można na ich podstawie podejmować strategiczne dla firmy decyzje - musi być spełnionych kilka warunków, w tym te dotyczące zaufania. Chodzi o zaufanie dotyczące np. wyników uzyskiwanych z wykorzystaniem rachunkowości zarządczej czy też zaufanie do systemów informatycznych rachunkowości. W haśle tym poznasz odpowiedzi na pytania: Dlaczego kwestia zaufania w rachunkowości zarządczej powinna być dla Ciebie istotna? Jak to wygląda w praktyce? Jak w praktyce wykazać, że różne zabiegi kosmetyczne mogą sugerować odmienną interpretację tych samych danych? Jakie są 3 symptomy nieufności w firmie? Jakie praktyczne wnioski nasuwają? Co możesz zrobić, aby stać się nośnikiem zaufania? Jak w praktyce uniknąć pułapek, komunikując informacje finansowe? »
Ubezpieczenie kredytu kupieckiego w przedsiębiorstwie
Ryzyko bezustannie zagraża Twojej firmie, jednak zawsze istnieją sposoby jego redukcji. Jednym z nich jest możliwość ubezpieczenia kredytu kupieckiego. To hasło ma właśnie za zadanie unaocznić Ci ten problem oraz potrzebę zabezpieczania finansów Twojej firmy, a tym samym-jej przyszłości. Dowiesz się tu zatem, jak radzić sobie z ryzykiem wynikającym z obrotu, jaka jest charakterystyka rynku ubezpieczeń kredytu kupieckiego w naszym kraju, a co za tym idzie - w jaki sposób Twoja firma może wykorzystać istnienie tego rynku. W artykule poświęconym kredytowi kupieckiemu znajdziesz również odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są 4 działania zabezpieczające przed niewypłacalnością kontrahenta? Jakie są kolejne etapy w procesie zarządzania ryzykiem? Jakie działania wchodzą w skład każdego etapu? Jak przedstawia się kwestia upadłości w podziale na branże? Dla której jest największe ryzyko upadłości kontrahenta? Jakie stosowane są w praktyce rozwiązania w ubezpieczeniu kredytu kupieckiego? Jak wygląda procedura zawarcia ubezpieczenia? Co ze składką ubezpieczeniową oraz kosztami ubezpieczenia? »
Controlling w systemie zarządzania przez jakość
System zarządzania jakością jest nowatorskim podejściem do zarządzania całym przedsiębiorstwem, filozofią, której przyświeca generalna zasada - wyprodukowania i dostarczania klientowi jak najlepszego, niezawodnego towaru, którego oczekuje. Czy wiesz, jakie korzyści może przynieść Twojej firmie przestawienie się na tę filozofię działania, jakie konkretne czynności musi podjąć, żeby można było powiedzieć, że z powodzeniem wdrożyła TQM (czyli - Total Quality Management)? Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, przeczytaj artykuł o SZJ, a dowiesz się m.in.: Na czym polega wdrożenie w firmie TQM? Jaki jest cel wdrożenia TQM? Jakie cele może Twoja firma osiągnąć, wdrażając metodę controllingu jakości? Jakie 3 grupy kosztów jakości możesz wyróżnić w systemie zarządzania przez jakość? Jakie w praktyce zadania musi spełniać kontroler jakości w przedsiębiorstwie? Jakie zalety, a jakie trudności możesz wyróżnić w prowadzeniu pomiaru kosztów jakości? »
Raportowanie - organizacja systemu i jego koszty
W każdej firmie powinien istnieć niezawodny i wiarygodny system informacyjno-decyzyjny, który służyłby wspomaganiu podejmowania decyzji. W haśle o sposobach organizacji i kosztach systemu raportowania masz unikalną możliwość zapoznania się z tematyką związaną z uwarunkowaniami funkcjonowania systemu sprawozdawczości firmy. Zajmiemy się w nim tworzeniem od podstaw i wdrażaniem zmian w funkcjonującym systemie raportowania przedsiębiorstwa. W tekście znajdziesz również odpowiedzi na następujące pytania: Jak bezbłędnie i efektywnie zorganizować system raportowania? Jakie narzędzia informatyczne możesz wykorzystać do skutecznego raportowania? Czym różnią się potrzeby małych i dużych firm w stosunku do systemu raportowania i analiz? Jak w praktyce wdrożyć system raportowania? Jakie koszty możesz przypisać wdrożeniu i wykorzystywaniu systemu raportowania? »
Controlling finansowy w przedsiębiorstwie
Pod koniec XX w. mogłeś coraz częściej spotkać się z poglądami dotyczącymi wymogu stosowania etyki w biznesie, czyli wdrażania do pracy menedżerów czy analityków dobrych praktyk zarządzania. Nadal jednak analiza ekonomiczna jest głównym narzędziem, które wykorzystujesz do oceny funkcjonowania firmy. Istotność analizy ekonomicznej wpływa na konieczność wykorzystania na jej potrzeby narzędzi zarządczych, które dostarczą kadrze kierowniczej aktualnych, wiarygodnych, właściwych i pełnych informacji. W artykule przedstawiamy narzędzie controllingu wspomagające zarządzanie finansami firmy. Dowiesz się z niego m.in.: Jaki jest zakres oraz cele zastosowania controllingu finansowego? Jakie działania możesz wyróżnić w ramach controllingu finansowego? Na czym polega analiza odchyleń w systemie controllingu? Jakie 4 istotne elementy procesu raportowania o wykrytych odchyleniach możesz wyróżnić? Jak w praktyce przygotować i wdrożyć 4 procedury projektowe controllingu finansowego? »
Open Book Management - zarządzanie przez otwarte księgi
Zauważ, że coraz częściej pojawia się w firmach pytanie, czy finanse przedsiębiorstwa mogą wspierać codzienną działalność pracownika. Okazuje się, że jak najbardziej! W czołówkach światowych firm pojawiają się takie, w których współpraca pracowników, właścicieli i dyrektorów w zakresie wyników finansowych jest rzeczą naturalną. Odbywa się to często przy użyciu otwartych ksiąg rachunkowych - inaczej: jawnego zarządzania (ang. Open Book Management). Czy chcesz wiedzieć, na czym to polega? Chciałbyś być pierwszym, który przyczyni się do wprowadzenia tego modelu zarządzania w swojej firmie? Jeśli tak, to musisz przeczytać ten artykuł. Dowiesz się dzięki niemu m.in.: Jaka powinna być rola działu finansowego w modelu jawnych ksiąg rachunkowych? Jakie jest 5 podstawowych zasad w ramach Open Book Management? Na czym polega rola liczb krytycznych i tabeli wyników w systemie otwartych ksiąg? Jakich 7 ważnych reguł powinieneś się trzymać w trakcie szkolenia z zakresu Open Book Management? Jakie są koszty systemu Open Book Management? »
Tworzenie i funkcjonowanie Pracowniczych Programów Emerytalnych
Czy wiesz, że Twoja firma może zaoferować swoim pracownikom Pracownicze Programy Emerytalne? Chciałbyś wiedzieć, na jakich zasadach one funkcjonują? Na czym polegają zalety takiego programu jako elementu systemu wynagradzania pracownika? W artykule tym znajdziesz również odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są 4 podstawowe zalety tworzenia PPE z punktu widzenia pracodawcy? Jak przekonać pracowników, że rozwiązanie w postaci PPE jest dla nich korzystne? Jakie warunki firma musi spełniać, aby założyć PPE? Jakie 4 formy Pracowniczych Programów Emerytalnych możesz wyróżnić? Jak w praktyce wygląda funkcjonowanie programu PPE? W jakich przypadkach można zlikwidować program PPE? »
Controlling produkcji w przedsiębiorstwie
Głównym czynnikiem decydującym o podjęciu czy kontynuowaniu produkcji w przedsiębiorstwie jest jej pozytywna ocena ekonomiczna. Duży wpływ ma na nią poziom generowanych kosztów, choć równie ważne są uzyskiwane przychody. Obecnie, w erze globalizacji, właściwe zarządzanie kosztami produkcji w dużej mierze decyduje o pozycji rynkowej firmy i możliwościach jej rozwoju czy przetrwania. Gdy chce się poprawić tę pozycję lub utrzymać jej wysoki poziom w obszarze produkcji, warto wykorzystać controlling. Aby pomóc Ci w analizie przydatności tej koncepcji zarządzania, odpowiadamy na pytania: Czym różni się proces produkcyjny od projektu produkcyjnego? Jakie obszary przedsiębiorstwa produkcyjnego powinien wspierać controlling? Jakie narzędzia możesz wykorzystać w systemie controllingu produkcji? Jak możesz powiązać system motywacyjny firmy z wynikami controllingu produkcji? Jakie mierniki sterujące i kontrolne powinieneś zdefiniować w bazie controllingu produkcji? »
Skuteczny controlling - centra zysków i kosztów
Dobry controlling w firmie umożliwia jeszcze sprawniejsze zarządzanie i wykorzystanie zasobów w niej występujących, przyczyniając się tym samym do lepszych wyników uzyskiwanych przez taką firmę, a zatem w konsekwencji - do wzrostu wartości takiego przedsiębiorstwa. Czy wiesz, że utworzenie i zarządzanie centrami kosztów i zysków umożliwia właśnie lepszą alokację zasobów Twojej firmy, efektywniejsze wykorzystanie jej potencjału produkcyjnego. Z artykułu poświęconego tej tematyce dowiesz się, czy warto i jak zarządzać centrami kosztów i zysków, aby controlling w Twojej firmie był efektywny. Znajdziesz tu również odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Na czym polega i jak w praktyce wdrożyć skuteczny controlling w Twojej firmie? Jak i do czego możesz wykorzystać 5 centrów odpowiedzialności w Twojej firmie? Jakie 2 sprawdzone metody możesz zastosować w celu identyfikacji tzw. miejsc powstawania kosztów (MPK)? Co w praktyce da Ci wydzielenie różnych centrów odpowiedzialności? Jak stworzyć skuteczny system motywacyjny? »
- « pierwsza
- «
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- »
- ostatnia »